تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 دی 1399 - 19:38
کد خبر : 84810

مرد بی خانمان لاهیجانی بااطلاع رسانی فضای مجازی اسکان موقت یافت

مرد بی خانمان لاهیجانی بااطلاع رسانی فضای مجازی اسکان موقت یافت

جارستان به نقل از ایرنا؛ مرد میانسالی که در این هوای سرد زمستانی چندین شب گذشته در حوالی میدان شهدا و بانک ملی لاهیجان در حاشیه پیاده رو می خوابید با اطلاع رسانی مجازی و مساعدت شهروندان اسکان موقت یافت. “وقتی رفتیم فیلم بگیریم خودمان در آن چند دقیقه داشتیم از سرما یخ میزدیم بعد

جارستان به نقل از ایرنا؛ مرد میانسالی که در این هوای سرد زمستانی چندین شب گذشته در حوالی میدان شهدا و بانک ملی لاهیجان در حاشیه پیاده رو می خوابید با اطلاع رسانی مجازی و مساعدت شهروندان اسکان موقت یافت.

“وقتی رفتیم فیلم بگیریم خودمان در آن چند دقیقه داشتیم از سرما یخ میزدیم بعد این فرد چگونه چند شب را در خیابان گذرانده بدون این که کسی کمکش کند. چیزی ته دلم می گفت تو فیلم بگیر، مردم مهربانند اتفاق خوب برایش می افتد. “

پاراگراف بالا و نمایش کلیپ ۲ دقیقه ای گفت وگو با این مرد میانسال توسط یکی از کاربران فضای مجازی لاهیجان در صفحه اینستاگرامی و درخواست کمک از مردم و مسئولان برای کمک به اسکان این فرد کافی بود که بیش از ۴۰ هزار نفر از این اقدام انساندوستانه در صفحه اینستاگرام بازدید کنند و پیرو آن امکان اسکان موقت چند شبه این نیازمند در مسافرخانه ای با کمک خیرین فراهم شود.

انتشار این فیلم و این اقدام انساندوستانه باعث شد که موضوع ” مطالبه مردم لاهیجان برای ساخت گرمخانه ویژه اسکان افراد بی سرپناه در لاهیجان ” بار دیگر در فضای مجازی پررنگ شود.

مرتضی نظری از فعالان مجازی و فروشنده لوازم یکبار مصرف خیابان امیرشهید لاهیجان در گفت وگو با ایرنا با اشاره به اینکه به محض انتشار این کلیپ در فضای مجازی در نخستین شب بیش از ۱۲ پرس غذا توسط همشهریان برای فرد بی سرپناه ارسال شده است که باعث تعجب او شده بود.

وی افزود:حتی تعدادی از شهروندان از این فرد دعوت کرده بودند برای اسکان به خانهشان برود اما او حاضر به رفتن نمی شود و نهایتا با کمک خیرین در یکی از مسافرخانه های شهر اسکان موقت داده می شود.

ظاهرا این مرد بی سر پناه و نیازمند که کارت ملی و شناسنامه نیز ندارد و کپی شناسنامه تنها مدرک هویتی اش است از شهروندان لنگرودی است که بعد از جدایی از همسر بی خانمان شده و کارت بانکی یارانه اش را هم دزدیده اند!

قیامتیون شهردار لاهیجان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با قدردانی از اقدام انساندوستانه شهروند لاهیجی تصریح کرد: خوشبختانه در این شهر ما افراد نیازمند با وضعیت مشابه زیاد نداریم و معمولا نیز مردم مهربان و شریف این خطه به صورت داوطلبانه نیاز این دسته افراد را بر طرف می کنند.

به گفته وی، گاه احداث گرمخانه و یا رسانه ای شدن کمک ها و مساعدت ها باعث نوعی افزایش نیاز کاذب و کاسبکارانه می شود و حتی عده ای که نیازمند نیستند نیز تلاش می کنند از این فضا استفاده کنند از این رو معتقدیم باید به این امور به صورت ویژه و نامحسوس رسیدگی و پیگیری کرد.

این نخستین بار نیست که فضای مجازی وسیله ای برای اقدامات انساندوستانه و خیرانه می شود و حتما آخرین بار نیز نخواهد بود گرچه هر اقدام انسانی می تواند آسیب هایی نیز داشته باشد و همیشه هستند فرصت طلبانی که حتی از اقدامات و احساسات پاک مردم سوء استفاده کنند و این موضوع فقط محدود به فضای مجازی نیست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.