تاریخ انتشار : سه شنبه 9 دی 1399 - 19:18
کد خبر : 84701

تشکیل هیات ‌های اندیشه ‌ورز گامی موثر برای کاهش آسیب ‌های اجتماعی است

تشکیل هیات ‌های اندیشه ‌ورز گامی موثر برای کاهش آسیب ‌های اجتماعی است

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با تاکید بر تشکیل هیات های اندیشه ورز در حوزه آسیب های اجتماعی، گفت: با استفاده از ظرفیت صاحب نظران، نخبگان، سمن ها و دیگر اقشار به عنوان سرمایه ی اجتماعی و متناسب با چالش ها، می توان در کاهش آسیب‌ ها گام

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با تاکید بر تشکیل هیات های اندیشه ورز در حوزه آسیب های اجتماعی، گفت: با استفاده از ظرفیت صاحب نظران، نخبگان، سمن ها و دیگر اقشار به عنوان سرمایه ی اجتماعی و متناسب با چالش ها، می توان در کاهش آسیب‌ ها گام های موثری را برداشت.

محمود قاسم نژاد ظهر روز سه شنبه در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده شهرستان لاهیجان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و روز بصیرت، اظهار داشت: حماسه نهم دی که یک دهه از آن واقعه می گذرد، روز میثاق امت با ولایت بود.

وی با بیان اینکه میتوان با بهره گیری از خرد جمعی، شاهد کاهش در آسیب ها و مشکلات اجتماعی بود، افزود: در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده، به دنبال آن هستیم تا سیاست ها، اولویت ها و دستور کارهای مطروحه در سطح کشور و استان را در شهرستان اجرا کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با بیان اینکه آسیب های اجتماعی در مناطق مختلف کشور، متفاوت می باشد، گفت: باید متناسب با وضعیت زیست بوم منطقه، در خصوص مشکلات تصمیم گیری شود.

قاسم نژاد، نگاه به سیاست های کلان، اولویت بندی ها و برنامه ها را ضروری خواند و خاطرنشان کرد : تدوین و ترسیم طرح کار ملی کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی می تواند گام بزرگی در این زمینه باشد.

وی با تاکید بر تشکیل هیات های اندیشه ورز در حوزه آسیب های اجتماعی، گفت: با استفاده از ظرفیت صاحب نظران، نخبگان، سمن ها و دیگر اقشار به عنوان سرمایه ی اجتماعی و متناسب با چالش ها، می توان در کاهش آسیب‌ ها گام های موثری را برداشت.

معاون استاندار گیلان با بیان اینکه ایفای نقش سرمایه های اجتماعی می تواند به دولت کمک کند، گفت: راهکار ارتقا فرهنگ دینی و کاهش آسیب های اجتماعی در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

وی ترویج قانون گرایی و صیانت از حقوق شهروندی را جزو برنامه های کارگروه فرهنگی و اجتماعی عنوان و تصریح کرد: این کارگروه باید با کنترل آسیب ها، کاهش آن را در دستور کار قرار دهد و به جای رفع مشکلات آسیب دیدگان به دنبال دفع آسیب های اجتماعی باشد.

قاسم نژاد، آگاه سازی جامعه را راهکار موثر کاهش ناهنجاری های اجتماعی دانست و گفت: ارائه خدمات مناسب پس از وقوع آسیب اجتماعی نیز باید در نظر گرفته شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با تاکید بر اهمیت پژوهش های کاربردی در زمینه شناسایی آسیب های اجتماعی گفت: مسائلی از قبیل مواد مخدر، مسائل اخلاقی، بیکاری، طلاق، نزاع و درگیری، تهیه و توزیع مشروبات الکلی و سرقت جزو اولویت های ما در آسیب اجتماعی استان است.

شهرستان لاهیجان در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان قرار دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.