تاریخ انتشار : دوشنبه 10 آبان 1395 - 11:21
کد خبر : 8469

کارگاه علوم شناختی در گیلان برگزار می شود

کارگاه علوم شناختی در گیلان برگزار می شود

جارستان-رشت- دبیر کمیته علوم شناختی دانشگاه آزاد گیلان از برگزاری کارگاه علوم شناختی با هدف توسعه و ترویج مطالعات میان رشته ای در این حوزه خبر داد. دانیال سمیعی با اشاره به ظرفیت های بالقوه دانشگاه آزاد گیلان در حوزه فناوری ر گفت: با تأکید بر این ظرفیت و با هدف توسعه و ترویج مطالعات

جارستان-رشت- دبیر کمیته علوم شناختی دانشگاه آزاد گیلان از برگزاری کارگاه علوم شناختی با هدف توسعه و ترویج مطالعات میان رشته ای در این حوزه خبر داد.

دانیال سمیعی با اشاره به ظرفیت های بالقوه دانشگاه آزاد گیلان در حوزه فناوری ر گفت: با تأکید بر این ظرفیت و با هدف توسعه و ترویج مطالعات میان رشته ای در حوزه های رابط های مغز رایانه، نرومارکتینگ، نروفیدبک و روباتیک شناختی، کارگاه های دانشجویی علوم شناختی در دانشگاه آزاد واحد رشت و واحد های تابعه برگزار می شود.

وی مطالعات میان رشته ای علوم شناختی را یکی از اساسی ترین پیشران های فناوری بر شمرد که از رشته های علوم اعصاب، روانشناسی، هوش مصنوعی، زبان شناسی و فلسفه ذهن تشکیل شده است.

دبیر کمیته علوم شناختی دانشگاه آزاد گیلان افزود: در حال حاضر مراکز و نهاد های معدودی در کشور مشغول فعالیت در این حوزه هستند که اغلب با رویکرد تشخیص و درمان در حوزه های علوم اعصاب و روانشناسی فعالیت می کنند.

سمیعی مزیت بالقوه کمیته علوم شناختی استان گیلان را رویکرد کاربردی میان رشته ای در حوزه های فناوری اطلاعات وعلوم انسانی دانست.

وی انجام مطالعات میان رشته ای و تاسیس رشته های جدید علوم انسانی با محوریت رشته مدیریت از طریق روش ها و ابزار های علوم شناختی را بسیار نو و ارزشمند دانست و تصریح کرد: در دنیا دانشگاه هایی که با این رویکرد در حوزه علوم شناختی فعالیت می کنند، به تعداد انگشتان دست هم نیستند.

سمیعی در ادامه از همکاری با دپارتمان توسعه انسانی و مطالعات شناختی دانشگاه کلمبیا آمریکا خبر داد و گفت: دیگر اولویت های مطالعاتی این کمیته مدلسازی شناختی، سیستم های هوشمند و روباتیک شناختی است که برای دستیابی به این مهم، از تمام ظرفیت های دانشجویی و کادر هیئت علمی دانشگاه جهت ایجاد ارزش افزوده و ثروت از این حوزه نو و پیشران فناوری دعوت می شود.

وی همچنین به تجهیز و بهره برداری آزمایشگاه مطالعات میان رشته ای علوم شناختی با همکاری پارک علم و فناوری گیلان اشاره کرد و افزود: علاقه مندان جهت تماس و یا اطلاع از فعالیت ها و برنامه های کمیته می توانند به آدرس اینترنتیwww.rcog.irمراجعه کنند.

مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.