تاریخ انتشار : سه شنبه 9 دی 1399 - 12:30
کد خبر : 84660

طرح شهید سلیمانی در رضوانشهر با مشارکت ۷۲ درصدی به اتمام رسید

طرح شهید سلیمانی در رضوانشهر با مشارکت ۷۲ درصدی به اتمام رسید

جارستان به نقل از ایرنا؛ فرماندار رضوانشهر گفت: مرحله اول طرح غربالگری،آموزش،بیماریابی و جداسازی مدیریت کرونا (شهید سلیمانی) توسط بسیج جامعه پزشکی و با مشارکت ۷۲ درصدی خانوار های این شهرستان به اتمام رسید. محمود قاسمی روز سه شنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا اظهار داشت: رضوانشهر در وضعیت ناپایدار و شکننده قرار دارد

جارستان به نقل از ایرنا؛ فرماندار رضوانشهر گفت: مرحله اول طرح غربالگری،آموزش،بیماریابی و جداسازی مدیریت کرونا (شهید سلیمانی) توسط بسیج جامعه پزشکی و با مشارکت ۷۲ درصدی خانوار های این شهرستان به اتمام رسید.

محمود قاسمی روز سه شنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا اظهار داشت: رضوانشهر در وضعیت ناپایدار و شکننده قرار دارد و هرگونه کوتاهی و سهل انگاری از سوی مردم و تصمیم گیران، موجب تغیرر وضعیت و رنگ بندی این مناطق را در پی خواهد داشت.

وی با اظهار نگرانی در خصوص کم توجهی به شیوه نامه های بهداشتی ستاد ملی کرونا و برگزاری بعضی از مراسم افزود : متأسفانه با استقرار هوای پایدار، شاهد برگزاری جشن های عروسی در بعضی از محلات و روستاها در داخل خانه ها هستیم که این موضوع خطری جدی برای سلامت جامعه محسوب می شود.

نماینده عالی دولت در رضوانشهر گفت: با تهدید کنندگان بهداشت عمومی و سلامت جامعه در این شهرستان برخورد خواهد شد و اجازه نخواهیم داد عده ای با بی توجهی ، سلامت جامعه و مردم را با خطر مواجه کنند.

وی همچنین گفت:با اتمام این طرح ۱۶ هزار و ۲۰۰ خانوار غربالگری شدند و ۷۲ درصد از طرح مذکور مشارکت کردند و برای بیش از ۶ هزار خانوار باقی مانده نیز باید تصمیم گیری شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان رضوانشهر هم در این نشست با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده مبنی بر مقابله با بیماری کرونا در سطح این شهرستان گفت: طی آذرماه سال جاری از مجموع ۲۴۶ مورد تست انجام شده به میزان ۴۰ درصد مثبت بوده اند.

دکتر فردین حق پرست خاطرنشان کرد: هم اکنون تعداد ۹ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان شهدای رضوانشهر بستری هستند که ۶ نفر از این تعداد دارای علائم مثبت این بیماری هستند.

وی همچنین افزود: با آغاز فصل زمستان و دی ماه، تست روزانه از افراد مشکوک به این بیماری در حال انجام است و روزانه بطور متوسط حدود ۵ مورد بصورت سرپایی داشتیم که طی روز گذشته این آمار به ۱۵ مورد افزایش یافت.

در ادامه این نشست، سرهنگ اسماعیل میرزا علیزاده، رئیس پلیس راهوار با اشاره به اقدامات اعمال قانون برای منع تردد های شبانه در سطح شهرستان گفت: از ابتدای این طرح تا کنون ۵۷۰ دستگاه خودرو اعمال قانون شده اند و طی شب گذشته نیز ۱۲۳ مورد اعمل قانون شدند.

شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲۰ روستا در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.