تاریخ انتشار : دوشنبه 10 آبان 1395 - 11:10
کد خبر : 8454

افتتاح سلول جدید بهداشتی دفن زباله در سراوان

افتتاح سلول جدید بهداشتی دفن زباله در سراوان

جارستان-شهردار رشت گفت:۱۳ آبان سلول جدید بهداشتی دفن زباله در سراوان افتتاح می شود. محمد علی ثابت قدم در کمیسیون بهداشت،محیط زیست و خدمات شهری در سازمان مدیریت پسماند رشت برگزار شد با بیان اینکه هیچ برنامه مشخصی در استان که صفر تا صد موضوع مدیریت زباله در آن مشخص باشد وجود نداشت،گفت: از حدود

جارستان-شهردار رشت گفت:۱۳ آبان سلول جدید بهداشتی دفن زباله در سراوان افتتاح می شود.

محمد علی ثابت قدم در کمیسیون بهداشت،محیط زیست و خدمات شهری در سازمان مدیریت پسماند رشت برگزار شد با بیان اینکه هیچ برنامه مشخصی در استان که صفر تا صد موضوع مدیریت زباله در آن مشخص باشد وجود نداشت،گفت: از حدود یکسال گذشته این بحث مطرح شد که کارخانه کودآلی،مرکز دفن و تصفیه خانه و نیروگاه زباله سوز همه باید در کنارهم دیده شود.

وی اقدام موثر در این بخش را نیازمند نگاه هم جانبه دانست و گفت:نمی‌توانیم فقط تصفیه خانه بسازیم بدون آنکه اتفاق بالادست را نادیده بگیریم.

شهردار رشت با بیان اینکه تفکیک زباله از مبدا کار فرهنگی و نیازمند زمان است،گفت:فرهنگ تزریقی نیست و نمی‌توان یک شبه آن را ایجاد کرد.

وی افزود:البته در صورت انجام بهینه تفکیک زباله از مبدا نیز فقط ده درصد زباله‌های ما کاهش پیدا می‌کند.

ثابت قدم توسعه و ایجاد زیرساخت را نیازمند هزینه دانست و گفت:باید مشخص کنیم که در این بخش می‌خواهیم به بحث درآمدی فکر کنیم و یا نگاه حاکمیتی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه کارخانه کمپوست نیازمند توسعه است،گفت:این کار به ۵۰ میلیارد تومان هزینه نیاز دارد.

ثابت قدم با اشاره به آمادگی سرمایه گذار آلمانی برای ورود به این موضوع گفت:این موضوع در هیات عالی سرمایه گذاری نیز مطرح است و اعضای شورای می‌توانند بررسی کنند.

شهردار رشت همچنین خبر از افتتاح سلول جدید داد و گفت:پنج شنبه ۱۳ آبان نیز سلول جدید بهداشتی به طور رسمی افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به موضوع مجوز قطع درختان از سوی منابع طبیعی در سراوان نیز گفت:کارهای اجرایی شهرداری برای ایجاد راه دسترسی متوقف نشده است و در حال انجام است.

ثابت قدم با اشاره به ایجاد تصفیه خانه نیز گفت:هزینه ساخت تصفیه خانه در بودجه پیش بینی شده است و در حال انجام است.

وی افزود:در صورت عدم احداث زباله سوز و انجام کار‌ها به صورت سایت استاندارد برزیل نیاز به ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه داریم.

شهردار در مورد بحث چگونگی پیش بینی مالی برای این پروژه نیز گفت:تامین زیرساخت‌ها در بسیاری از کلانشهر‌ها از طریق تسهیلات بانک شهر انجام می‌شود اما به دلیل مخالفت شورای شهر با سهامدار شدن ما در بانک شهر بسیار از پروژه‌ها به مشکل برخورده است و من باید شنونده بسیاری از انتقاد‌ها از سوی مردم باشم.

وی همچنین در مورد نیروگاه زباله سوز نیز گفت: با توجه به اینکه فسخ قرارداد با شرکت TTS باید توسط خود شورا انجام بگیرد شهرداری تا ۷۲ ساعت آینده مسائل حقوقی واگذاری زمین به این شرکت به همراه برنامه‌های شهرداری در مورد سراوان را به شورا ارائه خواهد داد.

ایسنا منطقه گیلان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.