تاریخ انتشار : دوشنبه 8 دی 1399 - 9:53
کد خبر : 84524

بیش از هشت هزار تست رپید در طرح شهید سلیمانی در گیلان انجام شد

بیش از هشت هزار تست رپید در طرح شهید سلیمانی در گیلان انجام شد

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: تاکنون در اجرای طرح شهید سلیمانی در این استان هشت هزار و ۵۵۹ تست رپید انجام شد که از این میزان یک هزار و ۷۸۵ تست مثبت شده است. دکتر آبتین حیدرزاده روز دوشنبه اظهار داشت: راهنمایی های لازم برای قرنطینه به این

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: تاکنون در اجرای طرح شهید سلیمانی در این استان هشت هزار و ۵۵۹ تست رپید انجام شد که از این میزان یک هزار و ۷۸۵ تست مثبت شده است.

دکتر آبتین حیدرزاده روز دوشنبه اظهار داشت: راهنمایی های لازم برای قرنطینه به این بیماران مبتلا به کرونا انجام شد و افراد نیازمند به بستری در بیمارستان گیلان تحت مراقبت قرار گرفتند.

وی بیان داشت: تاکنون ٧٠ درصد از جمعیت گیلان تحت پوشش طرح شهید سلیمانی قرار گرفتند که تا ١٠ روز دیگر مرحله اول این طرح با غربالگری کل جمعیت استان قرار می گیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از مردم خواست که در این طرح همکاری کنند و افزود : متاسفانه در برخی محلات همراهی مردم خیلی خوب نیست.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون آمار بیماران مبتلا به کووید ١٩ بستری در بیمارستان های گیلان به زیر ۵۰۰ نفر رسیده که نشانگر روند آرام نزولی بیماری است.

از ۱۶ شهرستان گیلان، ۱۰ شهرستان در وضعیت نارنجی و بقیه در وضعیت زرد قرار دارد.

استان گیلان دارای افزون بر ٢ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت است.

شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید ١٩ در کشور به ۵۴ هزار و ۶۹۳ نفر رسید، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی پنج هزار و ۵۰۲ بیمار جدید مبتلا به این بیماری در کشور شناسایی شد و ۵۳۰ نفر بستری شدند، با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و ۲۰۰ هزار و ۴۶۵ نفر رسید.

خوشبختانه تاکنون ۹۵۱ هزار و ۸۶۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند، همچنین ۵۲۱۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون هفت میلیون و ۴۰۷ هزار و ۴۰۰ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل ها، ۱۰۸ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۳۴۰ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.