تاریخ انتشار : شنبه 6 دی 1399 - 22:48
کد خبر : 84382

دامپزشکی آستارا بر ۲۰ تن محصولات لبنی صادراتی نظارت کرد

دامپزشکی آستارا بر ۲۰ تن محصولات لبنی صادراتی نظارت کرد

جارستان به نقل از ایرنا؛ رئیس شبکه دامپزشکی آستارا از پایش و نظارت بهداشتی بر ۲۰ تن خامه و پنیر و ۱۲ هزار و ۵۰۰ قطعه ماهی گرمابی و سردابی در حین صادرات از مرز این شهرستان خبر داد. حبیب بنی رستم روز شنبه در شبکه دامپزشکی آستارا اظهار کرد: واحد قرنطینه دامپزشکی در محوطه اداره

جارستان به نقل از ایرنا؛ رئیس شبکه دامپزشکی آستارا از پایش و نظارت بهداشتی بر ۲۰ تن خامه و پنیر و ۱۲ هزار و ۵۰۰ قطعه ماهی گرمابی و سردابی در حین صادرات از مرز این شهرستان خبر داد.

حبیب بنی رستم روز شنبه در شبکه دامپزشکی آستارا اظهار کرد: واحد قرنطینه دامپزشکی در محوطه اداره کل گمرک دایر است و در آذر ماه بر روند صادرات بهداشتی ۲۰ تن محصول لبنی و ماهی ها نظارت شده است.

وی ادامه داد: در آذرماه با ۳۱۲ مورد بازرسی از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی و غذاخوری های بین راهی ۵۳ کیلوگرم گوشت فاسد کشف و ضبط شد و ۱۲ فروشنده به دادگاه معرفی شدند و شبکه دامپزشکی علاوه بر گشت های مستقل، با همکاری شبکه بهداشت و درمان و اداره های صنعت، معدن و تجارت، شیلات، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف گشت های مشترک اجرا می کند. 

رئیس شبکه دامپزشکی آستارا گفت: با همکاری پنج مامور دامپزشکی در آذر ماه، ۱۰ هزار و ۲۰۰ راس دام سنگین و سبک در ۳۰ روستا علیه بیماری ‌های سیاه ‌زخم و تب ‌برفکی به صورت رایگان واکسینه شدند و کانون بیماری مشاهده نشد و شهروندان و گردشگران هنگام خرید گوشت قرمز و مرغ، به مهر سلامت دامپزشکی دقت کنند.

حدود ۶ هزار واحد صنفی در آستارا فعال است و دامداران این شهرستان از ۱۸ هزار و ۵۰۰ راس گاو و گوساله و ۱۶ هزار راس گوسفند و بز نگهداری می کنند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و از مبادی مهم واردات و صادرات در کشور است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.