تاریخ انتشار : شنبه 6 دی 1399 - 22:33
کد خبر : 84378

مدیرکل مدیریت بحران گیلان:بالغ بر ۲ میلیون متر مکعب برفروبی در راههای گیلان انجام شد

مدیرکل مدیریت بحران گیلان:بالغ بر ۲ میلیون متر مکعب برفروبی در راههای گیلان انجام شد

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت : در جریان برف اخیر طی روز گذشته بالغ بر ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب به طول حدود ۸۰۰ کیلومتر برفروبی در راههای استان توسط راهداران انجام شده است. امیر مرادی عصر شنبه با اشاره به بارش برف دو روز اخیر و درگیر

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت : در جریان برف اخیر طی روز گذشته بالغ بر ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب به طول حدود ۸۰۰ کیلومتر برفروبی در راههای استان توسط راهداران انجام شده است.

امیر مرادی عصر شنبه با اشاره به بارش برف دو روز اخیر و درگیر بودن تمامی شهرستان های استان با این پدیده جوی  گفت: با برنامه ریزی و انسجام بخشی دستگاهها و فعالیت بی وقفه و شبانه روزی تمامی بخش های دست اندرکاربا وجود بارش بیش از یک متر برف در برخی نقاط کوهستانی استان خوشبختانه شرایط با کمترین مشکلات مدیریت شد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد مشکلاتی در برف بیش از یک متر و کولاک شدید طبیعی است، گفت: در این بارش تمامی راههای اصلی استان باز نگه داشته شد و مسیر خلخال- اسالم از سمت استان اردبیل به علت کولاک و برف شدید در حوزه استحفاظی اردبیل بسته شد که ما برای هماهنگی با آنها و بدلیل ایمنی مردم نیز این مسیر را از سمت گیلان  بستیم.

وی اضافه کرد: طی این بارش؛ از ۲ هزار و ۷۰۰ روستای استان  فقط حدود ۱۰۰ روستا بسته شدند که بخشی از این روستاها خالی از سکنه بودند  اما تمامی روستاهایی که سکنه داشتند، همان دیروز بازگشایی شدند.

وی با اشاره به  اهمیت باز بودن راهها گفت: وزش باد شدید را نیز در استان طی فعالیت سیستم بارشی اخیرشاهد بودیم که موجب پارگی سیم ها و قطعی برق برخی مناطق شده بود اما بدلیل  باز نگه داشتن و بازگشایی سریع  مسیرهایی که بسته می شد، اکیپ های عملیاتی برق نیز می توانستند در اسرع وقت در محل  حاضر شوند و مشکل برق را رفع  کنند.

وی با اشاره به اینکه اولویت در زمان بارش  برف بازنگه داشتن راههای اصلی است،   اظهار کرد:  ممکن است در بارش های سنگین همچون بارش بیش از یک متر برف در شماری از نقاط استان، شدت برف مجال باز نگه داشتن  تمامی مسیرهای روستایی نقاط کوهستانی و صعب العبور را  همزمان با راههای اصلی ندهد اما با این وجود بر اساس برنامه ریزی انجام شده تلاش کردیم تا در کنار ماشین آلات راهداری برای این مسیرها همزمان از امکانات و ظرفیت بخشداری ها و دهیاری ها نیز بهره بگیریم تا مسیرهای روستایی نیز باز بمانند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.