تاریخ انتشار : شنبه 6 دی 1399 - 17:37
کد خبر : 84340

استاندار گیلان در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا عنوان کرد؛ عادی انگاری، موجب بازگشت دشواری های ناشی از شیوع بیماری می شود / استمرار بهبود وضعیت کرونا در گیلان، با تداوم رعایت توصیه های بهداشتی/ اجرای منع تردد شبانه درون شهری در شهرهای با وضعیت زرد/ برگزاری مراسم شهادت حضرت فاطمه (س) در بستر فضای مجازی

استاندار گیلان در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا عنوان کرد؛ عادی  انگاری، موجب بازگشت دشواری  های ناشی از شیوع بیماری می  شود / استمرار بهبود وضعیت کرونا در گیلان، با تداوم رعایت توصیه  های بهداشتی/ اجرای منع تردد شبانه درون  شهری در شهرهای با وضعیت زرد/ برگزاری مراسم شهادت حضرت فاطمه (س) در بستر فضای مجازی

جارستان: استاندار گیلان با تاکید بر اینکه استمرار بهبود وضعیت استان از نظر شیوع کرونا با تداوم همراهی مردم در رعایت توصیه‌های بهداشتی ممکن دانست، گفت :عادی انگاری ها موجب بازگشت دشواری های ناشی از شیوع بیماری می شود. به گزارش روز شنبه روابط عمومی استانداری گیلان؛ ارسلان زارع در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا

جارستان: استاندار گیلان با تاکید بر اینکه استمرار بهبود وضعیت استان از نظر شیوع کرونا با تداوم همراهی مردم در رعایت توصیه‌های بهداشتی ممکن دانست، گفت :عادی انگاری ها موجب بازگشت دشواری های ناشی از شیوع بیماری می شود.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی استانداری گیلان؛ ارسلان زارع در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به اینکه براساس اعلام ستاد ملی کرونا در هفته گذشته گیلان از وضعیت قرمز کرونایی خارج شد، افزود : برخی شهرستان‌ها در وضعیت زرد و شماری دیگر نیز در وضعیت نارنجی هستند.

وی با اشاره به وضعیت شکننده استان تصریح کرد :برای آنکه هیچ یک از شهرستان های استان دوباره به وضعیت قرمز بازنگردند، باید رعایت توصیه های بهداشتی از سوی مردم با دقت و حساسیت بیش از گذشته تداوم یابد.

وی با بیان اینکه گیلان در زمره نخستین استان‌های درگیر کرونا بود، افزود: براساس بررسی‌های بعمل آمده و بیان صریح معاون وزیر بهداشت و سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در جلسه استانی کرونا طی هفته گذشته پایین بودن نسبت فوت‌شدگان به بستری‌شدگان در گیلان در مقایسه با متوسط کشوری که یکی از شاخص‌های مهم بین‌المللی محسوب می شود؛ گویای کیفیت مراقبت، تلاش کادر درمان و مدیریت کرونا در استان است.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: اطلاع رسانی این موفقیت درراستای اطمینان‌ بخشی به مردم و البته بیان تلاش های ایثارگرانه کادر پزشکی، پرستاری و درمانی استان بطور جدی در دستور رسانه های استان قرار گیرد.

وی با قدردانی از رعایت دستورالعمل‌ها و تأکیدهای صورت گرفته برای پرهیز از دورهمی در شب یلدا توسط مردم، گفت: به‌منظور تداوم سیر نزولی کرونا در استان، رسانه‌ها ضمن تأکید بر رعایت موارد بهداشتی از سوی مردم در خصوص ضرورت توجه به توصیه‌ها و پروتکل‌ها بویژه پرهیز از شکل‌گیری دورهمی‌های خانوادگی در شب‌های طولانی زمستان نسبت به تولید محتوا اقدام کرده و اهمیت این امر و حساسیت شرایط موجود را برای مردم بیشتر تبیین کنند.

وی با اشاره به گزارش‌ دانشگاه علوم پزشکی در مورد اینکه شهرستان رضوانشهر که پیش از این در وضعیت مناسبی قرار داشت و اکنون در شرایط ناپایداری است، افزود : بخشی از افزایش مبتلایان باتوجه به شناسایی صورت گرفته حاصل اجرای موفق طرح غربالگری محله محور با نام شهید حاج قاسم سلیمانی است اما در این شرایط همراهی جدی مردم بسیارضروری است.

وی افزود :در این راستا فرماندار شهرستان با همکاری نهادهای مختلف و سازمان های مردم نهاد اهتمام لازم برای قرار گرفتن در وضعیت پایدار را باید انجام دهند.

زارع در ادامه با اشاره به ارائه گزارشی از نتایج موثر اعمال محدودیت‌های تردد شبانه از ساعت ۲۱ در کنترل شیوع بیماری کرونا در ستاد ملی خاطرنشان کرد: در جلسه امروز ستاد ملی کرونا مصوب شد تا این محدودیت تردد برای شهرهای زرد نیز اعمال شود و بر این مبنا از فردا شب در شهرستان‌های زرد گیلان نیز همچون شهرهای نارنجی این محدودیت ترددی اجرایی می شود.

استاندار گیلان در ادامه در زمینه پیش رو بودن ایام شهادت حضرت زهرا (س) گفت: همچون دیگر مراسم آیینی و ملی که به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی، در فضای مجازی برگزار شد، تاکید داریم این مناسبت نیز به دور از برپایی تجمعات انسانی و در بستر رسانه ای برگزار شود.

وی با اشاره به قدردانی از ستاد ملی مدیریت گیلان و مراقبت های بیمارستانی و اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در جلسه امروز ستاد ملی، اظهار کرد : این موفقیت مرهون تلاش تمامی اعضاء، کادر درمان، بسیجیان و نیروهای امدادی و همکاری مستمر مردم است.

وی همچنین با تبریک میلاد حضرت عیسی(ع) به هموطنان و هم‌استانی‌های مسیحی افزود: این روز یادآور آموزه‌های آسمانی آن پیامبراولوالعزم یعنی توحید، معنویت و محبت است و امیدوارم سال میلادی پیش رو توام با صلح و سلامتی برای پیروان آن حضرت و نیز تمامی ادیان آسمانی باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.