تاریخ انتشار : شنبه 6 دی 1399 - 11:20
کد خبر : 84308

۱۶۵ هزار مسافر با قطار گیلان جا به جا شدند

۱۶۵ هزار مسافر با قطار گیلان جا به جا شدند

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل راه آهن شمال ۲ گفت: طی مدت ۹ ماه امسال ۱۶۵ هزار و ۵۵۳ هزار مسافر توسط راه آهن شمال ۲ جابه جا شدند. غلامحسین ولدی روز شنبه با اشاره به اینکه اگر به طور متوسط تعداد سرنشین های خودرو  در سطح جاده را سه نفر در نظر بگیریم

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل راه آهن شمال ۲ گفت: طی مدت ۹ ماه امسال ۱۶۵ هزار و ۵۵۳ هزار مسافر توسط راه آهن شمال ۲ جابه جا شدند.

غلامحسین ولدی روز شنبه با اشاره به اینکه اگر به طور متوسط تعداد سرنشین های خودرو  در سطح جاده را سه نفر در نظر بگیریم ،اظهار داشت: جابه جایی این مقدار مسافر توسط ناوگان مسافری راه آهن شمال ۲، موجب حذف بیش از ۵۵ هزار دستگاه  خودرو  از سطح جاده ها شده است.

وی  با بیان اینکه مصرف سوخت ناوگان ریلی نسبت به جاده ای یک هفتم است، بیان کرد: حذف این تعداد خودرو از جاده ها علاوه بر کاهش سوانح جاده ای باعث کاهش آلاینده های زیست محیطی و آلودگی صوتی می شود.

مدیرکل راه آهن شمال ۲ ادامه داد:  از اوایل امسال تاکنون از مبداء  ایستگاه رشت یک قطار مسافری به مقصد های تهران، مشهد و برعکس اعزام می شود.

وی بیان کرد: برای رفاه حال شهروندان  استان گیلان با پیگیری های صورت گرفته سازمان قطار پنج ستاره زندگی وارد ناوگان مسافری راه آهن شمال ۲ شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای رفاه حال ساکنان شهر لوشان و به منظور استفاده حداکثری مردم این منطقه از خدمات حمل‌ونقل ریلی از اول آذر نیز  برای قطار رشت-مشهد و مشهد_ رشت در ایستگاه لوشان توقف دو دقیقه ای پیش‌بینی شده است.

راه آهن قزوین – رشت به صورت یک خطه، از ایستگاه سیاه چشمه در شمال غرب قزوین و قبل از شهر تاکستان از خط آهن اصلی تهران – تبریز منشعب شده و با گذر از روستاهای کوهین و شیرین سو در محدوده شهرهای لوشان، منجیل، رودبار، رستم آباد و امامزاده هاشم ادامه مسیر داده و به ایستگاه رشت می‌رسد.

راه آهن قزوین – رشت ۵۳ تونل به طول ۲۲ کیلومتر دارد؛ همچنین بزرگترین پل راه آهن کشور به طول یک هزار و ۴۳۰ متر روی سد منجیل ساخته و برای احداث این خط ریلی حدود ۹ کیلومتر پل بزرگ و ۲۲ میلیون متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.