تاریخ انتشار : دوشنبه 24 آذر 1399 - 18:59
کد خبر : 83022

شناسایی ۱۴ نقطه پرحادثه جاده‌ای در استان گیلان/ پل‌های تخریب‌شده گیلان تا پایان سال بازسازی می‌شود

شناسایی ۱۴ نقطه پرحادثه جاده‌ای در استان گیلان/ پل‌های تخریب‌شده گیلان تا پایان سال بازسازی می‌شود

جارستان به نقل از فارس؛ مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص کاهش آمار تصادف در نقاط حادثه‌خیز استان گیلان گفت: در سال ۹۷، ۱۱ نقطه شناسایی و در سال جدید ۱۴ نقطه حادثه‌خیز شناسایی شده است. فریبرز مرادی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شناسایی جاده‌های

جارستان به نقل از فارس؛ مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص کاهش آمار تصادف در نقاط حادثه‌خیز استان گیلان گفت: در سال ۹۷، ۱۱ نقطه شناسایی و در سال جدید ۱۴ نقطه حادثه‌خیز شناسایی شده است.

فریبرز مرادی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شناسایی جاده‌های حادثه‌خیز در گیلان یکی از اولویت‌های سازمان حمل‌ونقل جاده است، اظهار کرد: در گیلان بیش از ۱۳ هزار کیلومتر راه جاده‌ای اعم از آزادراه، راه اصلی، فرعی و روستایی وجود داشته و از سال ۹۷ کار شناسایی نقاط حادثه‌خیز انجام و به سرانجام رسیده است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص کاهش آمار تصادف در نقاط حادثه‌خیز استان گیلان گفت: در سال ۹۷، ۱۱ نقطه شناسایی و در سال جدید ۱۴ نقطه حادثه‌خیز در دستور کار قرار گرفته که پس از شناسایی در استان سریعاً اقداماتی مثل روشنایی، نصب تابلو، علائم اخطاری و اطلاعاتی نصب و انواع توصیه‌ها در این جاده به رانندگان داده شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان با اذعان به اینکه طرح ابرار ساخت، بهره‌برداری و تکمیل راه‌های اصلی اولویت را اجرایی می‌کند، تصریح کرد: در استان گیلان دو هزار و ۹۰۵ آبادی بیش از ۲۰ خانوار وجود داشته که درمجموع سه هزار و ۴۵ کیلومتر از جاده‌های این روستاها فاقد آسفالت بوده و در طرح ابرار و در سال جاری ۱۷۸ و ۱۶۱ کیلومتر از جاده‌های اولویت‌دار روستایی برای آسفالت ابلاغ‌شده و تاکنون ۲۳ کیلومتر از این‌ راه‌ها روکش و آسفالت، ۴۴ کیلومتر عقد قرارداد و مابقی تا پایان سال عمرانی انجام می‌شود‌.

مرادی یکی از مهم‌ترین وظیفه حمل‌ونقل جاده‌ای را حفظ و نگهداری از جاده‌ها دانست و بیان کرد: در سیل‌های دو سال گذشته برخی از پل‌ها و جاده‌های استان تخریب و کارهای عقد قرارداد با پیمانکار انجام و تا پایان عمر دولت این پل‌ها و جاده‌ها تکمیل و بازسازی و مقاوم‌سازی می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم ‌توجه به راهدارخانه در کاهش خطرات جاده‌ای در گیلان گفت: کیفیت خوب جاده یکی از موارد مورد انتظار کاربران از راهداری بوده و د این خصوص روکش و لکه‌گیری جاده به‌طور مستمر در استان در حال انجام و برای حفاظت از جاده کارهای مطالعاتی انجام و اقدامات لازم در حال اتخاذ بوده و ۲۵ راهدارخانه در گیلان وجود دارد‌.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.