تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 آذر 1399 - 22:23
کد خبر : 82366

اجرای طرح زمستانی پلیس همزمان با سراسر کشور در گیلان

اجرای طرح زمستانی پلیس همزمان با سراسر کشور در گیلان

جارستان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرمانده انتظامی گیلان در نشست هماهنگی طرح زمستانی پلیس راه و راهداری با استان‌های اردبیل و قزوین گفت: طرح زمستانی پلیس از ۲۰ آذر آغاز و به مدت ۳ ماه اجرا می‌شود . سردارعزیزالله ملکی، فرمانده انتظامی گیلان در نشست هماهنگی طرح زمستانی پلیس راه و راهداری گیلان

جارستان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرمانده انتظامی گیلان در نشست هماهنگی طرح زمستانی پلیس راه و راهداری با استان‌های اردبیل و قزوین گفت: طرح زمستانی پلیس از ۲۰ آذر آغاز و به مدت ۳ ماه اجرا می‌شود .

سردارعزیزالله ملکی، فرمانده انتظامی گیلان در نشست هماهنگی طرح زمستانی پلیس راه و راهداری گیلان با استان‌های اردبیل وقزوین گفت: طرح زمستانی پلیس از ۲۰ آذر آغاز و به مدت ۳ ماه اجرا می‌شود و در اجرای این طرح ۳۰۰ پلیس در قالب ۴۸ تیم به همراه دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان ازجمله راهداری، هلال احمر، اورژانس، و مدیریت بحران استانداری خدمات رسانی می‌کنند.

او با بیان اینکه دراین نشست تخصصی با بهره گیری از تجارب استان‌های همجوار اردبیل و قزوین همچنین درباره گردنه‌های مشترک و نحوه خدمات رسانی به یکدیگر هنگام بحران، افزود: پارسال تجربه خوبی از بارش برف نداشتیم و اگر کمک پلیس و دستگاه‌های خدمات رسان استان‌های همجوار از جمله اردبیل و قزوین نبود، دچار چالش‌ها و مشکلات بیشتر می‌شدیم.

فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به اینکه نباید مدیران دستگاه‌ها جزیره‌ای عمل کنند، گفت: در بحران برف پارسال دستگاه‌ها باهم هماهنگ نبودند، اما در این نشست مدیرکل مدیریت بحران گیلان به عنوان سخنگو و رابط با دستگاه‌های دیگر انتخاب شد، تا هرگونه اطلاع رسانی اخبار برای هماهنگی بیشتر و خدمات رسانی بهتر با این دستگاه باشد.

سردار ملکی از مردم به ویژه رانندگان خواست هنگام سفر به زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی مجهز باشند و به توصیه‌های پلیس توجه کنند.

در ادامه این نشست، سرهنگ جاور صفاری، رئیس پلیس راه گیلان از استقرار پلیس و دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان در ۶ گردنه مهم و برف گیر و همچنین جاده‌های استان خبر داد و گفت: پارسال هزارو ۲۹۳ نفر در طرح زمستانه پلیس بر اثر سوانح جاده‌ای مصدم شدند و ۷۵ نفر هم جان خود را از دست دادند.

او با اشاره به اینکه عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه و واژگونی خودرو از مهمترین حوادث رانندگی در طرح زمستانی پارسال بود، افزود: بیشترین زمان وقوع تصادفات هم در ساعت ۱۶ تا ۲۴ به وقوع پیوست.

او با بیان اینکه محور رشت-فومن، فومن-سراوان و سیاهکل- لاهیجان بیشترین محور وقوع تصادفات در این مدت بوده است، گفت: با پیروی از قوانین راهنمایی و رانندگی می‌توان جلوی بسیاری از حواث ناگوار را گرفت.

رئیس پلیس راه گیلان تصریح کرد: مردم می‌توانند قبل از سفر برای اطلاع از وضعیت راه‌های گیلان با شماره ۱۴۱ و ۱۱۰ تماس بگیرند.

همچنین در ادامه این نشست فریبرز مرادی، مدیر کل راهداری گیلان در طرح زمستانه پلیس امسال ۵۴۵ راهدار در قالب ۵۳ اکیپ و ۳۵۱ دستگاه ماشین آلات راهداری مشغول فعالیت و خدمات رسانی هستند، گفت:از ابتدای آذر ماه امسال تاکنون ۳ هزار و ۹۵۰ کیلومتر باند در مناطق کوهستانی و ییلاقی رودسر، املش، سیاهکل، ماسال، رضوانشهر، تالش و رودبار با کمک ۱۳۰ راهدار و به همراه ۸۵ دستگاه ماشین آلات برف روبی شده است.

او از آمادگی عوامل راهداری برای مقابله با بحران و بارش برف زمستانه خبر داد و افزود: برای طرح زمستانی امسال ۳ هزار تن نمک و ۷ هزار تن ماسه در ۲۵ راهدار خانه ثابت و ۶ راهدارخانه سیار دپو شده است.

همچنین امیر مرادی مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان هم در این نشست، گفت: کار آمدی یک سیستم نیازمند یک برنامه ریزی صحیح و اجرای دقیق است.

او به مشکلات بحران برف پارسال اشاره کرد و افزود: نقاط ضعف و قوت دستگاه‌ها بررسی شده تا امسال شاهد مشکلات ناشی از برف نباشیم.

همچنین در این نشست روسای پلیس راه و معاونان راهداری استان‌های اردبیل و قزوین در خصوص همکاری مشترک به ویژه در گردنه‌های مشترک، باز و بسته کردن محور‌های مشترک، پوشش مخابراتی محورها، تعامل با هواشناسی و ساماندهی وضعیت ترافیکی به ویژه هنگام برف باهم تبادل نظر و هم اندیشی کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.