تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 آذر 1399 - 18:46
کد خبر : 82348

چهار هکتار از محل دفن زباله آستارا ساماندهی شد

چهار هکتار از محل دفن زباله آستارا ساماندهی شد

جارستان به نقل از ایرنا؛ فرماندار آستارا گفت: چهار هکتار از محل دفن زباله این شهرستان با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال ساماندهی شد و اجرای این طرح برای مدیریت صحیح پسماند و کنترل شیرابه‌های آن ادامه خواهد داشت. عباس صابر روز چهارشنبه در بازدید از محل دفن زباله آستارا در مصاحبه با خبرنگار

جارستان به نقل از ایرنا؛ فرماندار آستارا گفت: چهار هکتار از محل دفن زباله این شهرستان با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال ساماندهی شد و اجرای این طرح برای مدیریت صحیح پسماند و کنترل شیرابه‌های آن ادامه خواهد داشت.

عباس صابر روز چهارشنبه در بازدید از محل دفن زباله آستارا در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: ۱۵ هکتار برای دفن زباله بخش های مرکزی و لوندویل اختصاص یافته است و چهار هکتار آن تسطیح شده و زباله ها به صورت بهداشتی دفن می شود.

وی اظهار کرد: در طرح ساماندهی محل دفن زباله، شیرابه های تولیدی به تصفیه خانه منتقل و از سرازیر شدن آن به دریا و سفره آب های زیرزمینی جلوگیری می شود.

وی ادامه داد: در سال آینده نیز دولت برای ساماندهی کامل محل دفن زباله کمک خواهد کرد و از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای تبدیل زباله این شهرستان به کمپوست دعوت می شود.

شهردار آستارا هم گفت: در پاییز و زمستان به دلیل بارش باران، شیرابه زباله ها افزایش می یابد اما با جداسازی زباله های تر و تبدیل آن به کمپوست می توان از میزان شیرابه کاست.

جواد معیتی اظهار کرد: آستارا به دلیل اجرای خوب طرح تفکیک زباله از مبدا جزو شهرهای موفق گیلان است اما حجم زباله های ورودی از بخش لوندویل و روستاها به محل دفن زباله زیاد است و زباله ها با شن، ماسه و آهک پوشیده می شود.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و میانگین تولید روزانه زباله در آن، ۱۲۰ تن است و در نزدیکی ساحل خزر دفن می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.