تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 آذر 1399 - 13:33
کد خبر : 82286

بیش از سه هزار میلیارد ریال به آسیب دیدگان ناشی از کرونا پرداخت شد

بیش از سه هزار میلیارد ریال به آسیب دیدگان ناشی از کرونا پرداخت شد

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه این استان از لحاظ پرداخت کرونا رتبه اول در کشور را دارد ، گفت: ۳ هزار و ۳۵۳ میلیارد ریال به ۴۱ هزار نفر از صاحبان مشاغل آسیب دیده ناشی از کرونا پرداخت شد. عباس علیزاده روز چهارشنبه با اشاره به

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه این استان از لحاظ پرداخت کرونا رتبه اول در کشور را دارد ، گفت: ۳ هزار و ۳۵۳ میلیارد ریال به ۴۱ هزار نفر از صاحبان مشاغل آسیب دیده ناشی از کرونا پرداخت شد.

عباس علیزاده روز چهارشنبه با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده در زمان شیوع کرونا اظهار داشت: همچنین دولت بیمه بیکاری به منظور کمک به کارفرمایان و کارگران را برای ماههای اسفند، فروردین، اردیبهشت پرداخت کرد.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات کرونا تصریح کرد: براساس پرونده های تشکیل شده ؛ چهار هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال درخواست تسهیلات برای ۴۳ هزار نفر داده شد که ۳ هزار و ۳۵۳ میلیارد ریال به صاحبان مشاغل آسیب دیده ناشی از کرونا پرداخت شد.

وی همچنین با اشاره به پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری استان تصریح کرد: تاکنون به ۳ هزار و ۹۴۰ طرح کارآفرینی روستایی ، ۳ هزار و ۸۵۳ میلیارد ریال تسهیلات جبران خسارت کرونا پرداخت و برای ۶ هزار و ۷۹۳ نفر شغل ایجاد شد.

علیزاده با بیان اینکه ۸۹ درصد از تسهیلات موجود در سامانه بانکی استان جذب شده ، تاکید کرد : صاحبان مشاغل آسیب دیده و واجد شرایط باید تقاضای دریافت تسهیلات خسارت کرونا را در سامانه کارا ثبت کرده و بانک های عامل نیز باید با جدیت و سرعت این درخواست ها را تعیین تکلیف کنند تا با پرداخت این تسهیلات بتوانیم از واحد های آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا حمایت کنیم.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به طرح تشویقی و حمایتی در حال ساماندهی در وزارت خانه متبوع گفت: هر کارفرمایی که کارگرانی که در شیوع کرونا از کار بیکار شده دارای سابقه پرداخت ۳۶ ماه بیمه و حداقل لیسانس را به کارگیری کند ، ۲ سال از پرداخت حق بیمه کارفرمایی معاف می شود .

گیلان دومین استان درگیر در جریان شیوع کرونا بود . بنا به آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی گیلان چهار شهر استان قرمز و مابقی نارنجی هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.