تاریخ انتشار : دوشنبه 17 آذر 1399 - 21:23
کد خبر : 82117

چهار شهر گیلان قرمز و رشت نارنجی شد

چهار شهر گیلان قرمز و رشت نارنجی شد

جارستان به نقل از ایرنا- جانشین رئیس ستاد مدیریت و مقابله با کرونا در گیلان گفت: چهار شهر آستارا، تالش ، رودبار و رودسر دارای وضعیت قرمز به لحاظ کرونا و رشت نارنجی شد. محمود قاسم نژاد  دوشنبه شب  با بیان اینکه  غیر از شهرهای یاد شده ، مابقی شهرهای گیلان نارنجی  هستند ، به

جارستان به نقل از ایرنا- جانشین رئیس ستاد مدیریت و مقابله با کرونا در گیلان گفت: چهار شهر آستارا، تالش ، رودبار و رودسر دارای وضعیت قرمز به لحاظ کرونا و رشت نارنجی شد.

محمود قاسم نژاد  دوشنبه شب  با بیان اینکه  غیر از شهرهای یاد شده ، مابقی شهرهای گیلان نارنجی  هستند ، به رسانه ها اعلام کرد: بنابراین از فردا ( سه شنبه) شهر رشت مشمول مشاغل گروه ۲ هم خواهد شد، بدیهی است که  تردد در شهر نارنجی مثل شهر قرمز است و تردد از شهر  نارنجی به شهر قرمز و زرد  ممنوع است .

وی با اشاره به اینکه در شهرهای نارنجی ۲ گروه از مشاغل می توانند فعالیت داشته باشند ، اظهار کرد: گروه اول مشاغل ضروری همچون نانوایان ، داروخانه ها و سوپر مارکت ها و پروتئینی ها می توانند فعالیت داشته باشند و همچنین بعضی  از مشاغل دیگر مثل قنادی ها ،  آرایشگاههای زنانه و مردانه ، باشگاههای ورزشی، سالن های ورزشی، بوستان ها ی تفریحی ، شماره گذاری   و فروشگاههای کیف و کفش جزو گرو۲ مشاغل هستند که می توانند در شهرهای نارنجی فعالیت کنند.

وی با اشاره به اینکه شهر رشت دارای جمعیتی بیش از ۲۰۰ هزار نفر است ، افزود : بنابراین محدودیت تردد از  ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد همچنان باقی است.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سخنگوی وزارت بهداشت  امروز در گیلان گفت: برخلاف کشور روند بیماری کووید ۱۹ و شیوع کرونا در گیلان افزایشی است هر چند شتاب آن کم است.

سیما سادات لاری روز دوشنبه ۱۷ آذر اظهار داشت: مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و ۵۱ هزار و ۳۷۴ نفر و شمار جانباختگان   به ۵۰ هزار و ۵۹۴ نفر  رسیده است.

خوشبختانه تاکنون ۷۴۲ هزار و ۹۵۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۷۹۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۶ میلیون و ۴۳۲ هزار و ۲۲۸ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

به گفته وی در حال حاضر ۶۴ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۲۷۸ شهرستان نارنجی و ۱۰۶ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: نمودار ابتلا و بستری کرونا در گیلان همچنان صعودی و نگران کننده است، برای کاهش موارد بیماری و بیماریابی سریع افراد مبتلا طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در این استان شروع شده و کمیته های عملیاتی این طرح خدمات مراقبت، حمایت و نظارت را در مناطق مختلف این استان انجام می دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.