تاریخ انتشار : دوشنبه 17 آذر 1399 - 14:10
کد خبر : 82051

یک هزار و ۴۵۵ لیتر در ثانیه بر آب شرب تولیدی در گیلان افزوده شد

یک هزار و ۴۵۵ لیتر در ثانیه بر آب شرب تولیدی در گیلان افزوده شد

جارستان به نقل از ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان از افزایش تولید آب شرب سالم و بهداشتی استان به میزان یک هزار و ۴۵۵ لیتر بر ثانیه خبر داد . سید محسن حسینی روز دوشنبه در  ویدئو کنفرانس با خبرنگاران استان با بیان اینکه با وجود پر باران بودن گیلان ما نیز مضیقه هایی

جارستان به نقل از ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان از افزایش تولید آب شرب سالم و بهداشتی استان به میزان یک هزار و ۴۵۵ لیتر بر ثانیه خبر داد .

سید محسن حسینی روز دوشنبه در  ویدئو کنفرانس با خبرنگاران استان با بیان اینکه با وجود پر باران بودن گیلان ما نیز مضیقه هایی در حوزه آبرسانی داریم ،  تصریح کرد: همچنین ۴۷۱ لیتر بر ثانیه با بهسازی و تجهیز چاهها به میزان تولید آب شرب  افزوده شده، ضمن آنکه با باز طراحی و افزایش انتقال پمپاژ ۹۴۳ لیتر بر ثانیه  نیز تولید آب شرب استان افزایش یافته است.

وی  با بیان اینکه در حال حاضر  به ۵۲ شهر  و یک هزار و ۷۱۲ روستای استان تحت پوشش هستند ، افزود: در حال حاضر ۸۲۲ هزار مشترک با  یک میلیون و  ۵۷ هزار خانوار معادل  ۹۹.۹۶ درصد جمعیت شهری و ۷۶.۳  درصد جمعیت روستایی تحت پوشش آب و فاضلاب استان قرار دارند.

وی با اشاره به این که در حال حاضر؛  ۷۲۹ چاه و ۵۷۶ چشمه در مدار  بهره برداری قرار دارد اضافه کرد:  یک هزار و ۱۳۸ مخزن در دست بهره برداری ، ۵۳۰ هزار متر مکعب حجم مخزن و دارای ۴۳ آزمایشگاه و هفت آزمایشگاه فاضلاب  از امکانات این شرکت هستند.

وی تسهیل در مدیریت یکپارچه ، ارائه خدمات به صورت یکپارچه مشترکان در  شهرها و روستاها و جلوگیری از  موازی کاری را از جمله اهداف مدیریت یکپارچه شرکت آب و فاضلاب  عنوان کرد.

 حسینی یاداور شد:  قبل از یکپارچه سازی در ۱۶  مرکز  شهرستان،  به مشترکان روستایی خدمت رسانی  انجام می شد اما در حال حاضر در  ۵۲ شهر خدمات اراِیه می شود که  با این اقدام ، این خدمت رسانی به سه برابر افزایش یافته  است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان خاطرنشان کرد: اگرچه در گذشته مبادله آب بین شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی  صورت  می گرفت اما  اکنون از تاسیسات مشترک برای مردم استفاده می کنیم.

وی  تقویت آب شرب و ارتقای کیفیت آب آشامیدنی را از  مزایای اجرای این طرح عنوان و بیان کرد: با توسعه  ۹۷ کیلومتر شبکه توزیع آب در ۶۰ روستا و  اصلاح و بازسازی  انجام شده ۲۰۰ روستا امسال از مزایای خدمات بهره مند شدند.

 حسینی اظهار داشت: ۱۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر با ۳۷۱ لیتر بر ثانیه از تاسیسات شهری به بخش روستایی منتقل شده  که  این امر موجب افزایش کمی  آب روستاها و تاثیراتی در کیفیت داشته است .

وی تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب  تا پایان سال ۹۹ برنامه های مختلفی آماده کرده  که آبرسانی به ۳۲ روستای چاف و چمخاله طی چهار پروژه  از جمله این برنامه هاست.

به گفته حسینی؛ برای آبرسانی به  ۱۶ هزار و ۵۰۰ خانوار حدود ۲۹ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

بهره برداری از مدول دوم تصفیه خانه بزرگ گیلان در هفته اول دیماه  

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان در ادامه از  افتتاح مدول دوم تصفیه خانه بزرگ آبرسانی گیلان در هفته اول دی ماه در پویش ال- ب با حضور وزیر نیرو خبر داد .

 وی گفت: در مرحله اول یک هزار لیتر بر ثانیه آب شرب تصفیه می شود و تا پایان سال به سه هزار لیتر بر ثانیه می رسد که از لحاظ کمیت و کیفیت  بسیار تاثیر گذار است.

 وی افزود: طی همین مدت کوتاه از وارد مدار بهره بداری شدن آزمایشی تصفیه خانه بزرگ ۲۶ چاه با  دبی ۲۸۰  از مدار خارج و به  تصفیه خانه وصل شده  است.

 حسینی افزود: علاوه بر این شرکت آب و فاضلاب بنا دارد تا روستاهایی را که در مسیر خط انتقال دارند ، پیدا کند و آنها را تحت پوشش قرار دهد.

وی از  اختصاص ۸۴ میلیارد تومان اعتبار صندوق توسعه ملی به ۶۶ روستا  برای امسال خبر داد و گفت: برای ارتقای کیفی آب روستاها ۴۴ دستگاه پمپاژ نصب کردیم.

وی اظهار داشت: همچنین کمیته مطالعات برای  سال مالی امسال طرح هایی را جهت آبرسانی مصوب کرده که ۳۲ روستا با ۱۶ هزار و ۵۵۰ خانوار را با پیش بینی اعتباری  بالغ بر ۲۹ میلیارد تومان  را تحت پوشش قرار دهد.

حسینی گفت:  مردم اعم از ساکنان شهرها و روستاها می توانند با تماس با سامانه ۱۲۲ مشکلات و مسائل حوزه آب را برای رسیدگی اطلاع دهند .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان خاطر نشان کرد: تمامی تلاش  نیروهای شرکت آب و فاضلاب برخورداری مردم  استان از آبی سالم، بهداشتی و با کمیت و کیفیت و پایدار است.  

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.