تاریخ انتشار : شنبه 15 آذر 1399 - 14:10
کد خبر : 81807

معاون امور اجتماعی دادگستری گیلان خبر داد؛آماده سازی زیرساخت جایگزینی مجازات حبس با خرید کتاب

معاون امور اجتماعی دادگستری گیلان خبر داد؛آماده سازی زیرساخت جایگزینی مجازات حبس با خرید کتاب

جارستان به نقل از ایسنا، معاون امور اجتماعی دادگستری گیلان، با اشاره به پیشنهاد جایگزینی مجازات حبس محکومین جرائم غیرعمد با خرید کتاب، از آماده سازی زیرساخت ها و بسترهای قانونی آن در روزهای آتی سخن گفت. جان احمد آقایی در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان، از نقش ارزشمند دست اندرکاران حوزه فرهنگ خصوصا کتاب و

جارستان به نقل از ایسنا، معاون امور اجتماعی دادگستری گیلان، با اشاره به پیشنهاد جایگزینی مجازات حبس محکومین جرائم غیرعمد با خرید کتاب، از آماده سازی زیرساخت ها و بسترهای قانونی آن در روزهای آتی سخن گفت.

جان احمد آقایی در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان، از نقش ارزشمند دست اندرکاران حوزه فرهنگ خصوصا کتاب و کتابخوانی در جامعه سخن گفت و تصریح کرد: فعالیت در حوزه کتاب و کتابخوانی به مثابه جهاد فرهنگی است.

وی با بیان اینکه فکر و اندیشه بشری به وسیله قلم راه خود را پیموده و دانایی را به دیگر انسان ها هدیه کرده است، گفت: مهمترین وظیفه اهالی کتاب و کتابخوانی مبارزه با جهل و نادانی است، چراکه پایه و اساس تمام آفت های اجتماعی محسوب می شود.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان، استمرار فعالیت های فرهنگی با موضوع کتاب و کتابخوانی به خصوص در بین کودکان، نوجوانان و جوانان را بسیار مهم و دارای تاثیرات مطلوب در جامعه عنوان کرد و از حمایت سازمان قضایی از برنامه های مجموعه کتابخانه های عمومی خبر داد.

آقایی، همچنین به پیشنهاد اداره کل کتابخانه های عمومی استان درخصوص جایگزینی مجازات حبس محکومین جرائم غیرعمد با خرید کتاب و یا اقدامات فرهنگی در کتابخانه ها نیز اشاره و ضمن استقبال از این ایده خلاقانه از آماده سازی زیرساخت ها و بسترهای قانونی آن در روزهای آتی سخن گفت.

پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان نیز، ضمن قدردانی از حمایت های معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، از اقدامات و فعالیت های مجموعه کتابخانه های عمومی، این حمایت ها را مایه امیدواری و دلگرمی اهالی فرهنگ و ادب استان دانست.

وی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات این مجموعه در حوزه های اجتماعی از برگزاری دوره های آموزشی متنوع با موضوع کودکان کار و خیابانی، سواد رسانه، سواد مالی، مهارت های مطالعه، فرزندپروری و آسیب های اجتماعی در کتابخانه ها به عنوان یکی از برنامه های مهم یاد کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، اجرای طرح جایگزینی مجازات حبس محکومین جرائم غیرعمد با خرید کتاب و یا اقدامات فرهنگی در کتابخانه را دارای برکات و فواید فراوان برای جامعه، افراد محکوم شده به واسطه جرائم غیرعمد و در نهایت جامعه عنوان کرد و موافقت سازمان قضایی استان با این طرح را اقدامی قابل تقدیر دانست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.