تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 آذر 1399 - 14:59
کد خبر : 81598

بیش از ۸۰ درصد بستری های جدید کرونا در گیلان شرکت کنندگان دورهمی هستند

بیش از ۸۰ درصد بستری های جدید کرونا در گیلان شرکت کنندگان دورهمی هستند

جارستان به نقل از ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: افزون بر ۸۰ درصد بیماران مبتلا یا مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان در دورهمی ها شرکت کردند. دکتر آبتین حیدرزاده روز پنجشنبه افزود: بر اساس سوالاتی که از بیماران مشکوک یا مبتلا به کرونا انجام می گیرد،

جارستان به نقل از ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: افزون بر ۸۰ درصد بیماران مبتلا یا مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان در دورهمی ها شرکت کردند.

دکتر آبتین حیدرزاده روز پنجشنبه افزود: بر اساس سوالاتی که از بیماران مشکوک یا مبتلا به کرونا انجام می گیرد، افزون بر ۸۰ درصد از افرادی که طی روزهای اخیر در بیمارستان های گیلان بستری شده اند در دو هفته قبل از بستری حداقل در یک دورهمی حضور داشته اند.

وی با تاکید بر پرهیز از حضور در دورهمی ها و مجالس و مراسم برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا اظهار داشت: مردم باید نسبت به برگزار نکردن دورهمی ها و تجمعات توجه جدی داشته باشند زیرا ویروس کرونا زودتر از آنان به مهمانی و دورهمی ها می رود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۹۷ بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا در بیمارستان های گیلان بستری شدند، اضافه کرد: هم اکنون آمار بیماران بستری مبتلا یا مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان به ۵۲۵ نفر رسیده است.

طی هفته جاری دو شهر تالش و آستارا به شهرهای قرمز گیلان از نظر شیوع کرونا و آمار مبتلایان به کووید ۱۹ افزوده شد، پیش از این شهرهای رشت و رودبار در وضعیت قرمز قرار داشتند.

 تاکنون یک میلیون و سه هزار و ۴۹۴ بیمار قطعی مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده و با فوت ۳۵۸ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به ۴۹ هزار و ۳۴۸ نفر رسید.

در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( ۱۳آذر ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۹۲۲ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۹۲۱ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و سه هزار و ۴۹۴ نفر رسید.

در حال حاضر ۶۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۷۸ شهرستان نارنجی و ۱۰۶ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

آمار مرگ کرونا در ایران از ۱۰ آبان به نزدیک ۵۰۰ نفر رسیده بود که در پی اعمال محدودیت ها جدید طی یک هفته اخیر دوباره به زیر ۴۰۰ نفر کاهش یافته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.