تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 آذر 1399 - 12:08
کد خبر : 80354

ایلان ماسک با گذر از بیل گیتس لقب دومین فرد ثروتمند جهان را از آن خود کرد

ایلان ماسک با گذر از بیل گیتس لقب دومین فرد ثروتمند جهان را از آن خود کرد

جارستان به نقل از گجت نیوز_ایلان ماسک با پشت سر گذاشتن بیل گیتس لقب دومین فرد ثروتمند جهان را از آن خود کرد. ارزش خالص دارایی‌های مدیرعامل اسپیس ایکس و تسلا به ۱۲۷.۹ میلیارد دلار رسیده است. بلومبرگ جدیدترین لیست میلیاردهای جهان را منتشر کرد که طبق آن ایلان ماسک به عنوان مدیرعامل شرکت فضایی

جارستان به نقل از گجت نیوز_ایلان ماسک با پشت سر گذاشتن بیل گیتس لقب دومین فرد ثروتمند جهان را از آن خود کرد. ارزش خالص دارایی‌های مدیرعامل اسپیس ایکس و تسلا به ۱۲۷.۹ میلیارد دلار رسیده است.

بلومبرگ جدیدترین لیست میلیاردهای جهان را منتشر کرد که طبق آن ایلان ماسک به عنوان مدیرعامل شرکت فضایی اسپیس ایکس و شرکت خودروسازی تسلا توانست با پشت سر گذاشتن بیل گیتس به دومین فرد ثروتمند جهان تبدیل شود. ایلان ماسک در مدت کوتاهی توانست ارزش خالص دارایی‌های خود را با افزایش ۷.۲ میلیارد دلاری به ۱۲۷.۹ میلیارد دلار برساند.

جزئیات افزایش ثروت ایلان ماسک

افزایش ارزش خالص دارایی‌ها ایلان ماسک در مدتی کوتاه به جهش افزایش قیمت سهام شرکت تسلا مربوط می‌شود؛ چراکه سهام تسلا حدود سه چهارم از دارایی‌های ایلان ماسک را تشکیل می‌دهد و ارزش بازار این شرکت اخیرا حدود ۵۰۰ میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است. گفتنی است مدیرعامل شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس در ماه ژانویه ۲۰۲۰ در جایگاه ۳۵ ثروتمندترین افراد جهان قرار داشت، اما در سال جاری بیش از هر میلیاردر دیگری توانست ثروت خود را افزایش دهد.

گفتنی است بیل گیتس به مدت چندین سال در صدر لیست ثروتمندترین افراد جهان قرار داشت، اما جف بزوس، بنیانگذار آمازون در سال ۲۰۱۷ از وی پیشی گرفت تا بیل گیتس به جایگاه دوم سقوط کند. طی این مدت بیل گیتس همچنان در جایگاه دوم قرار داشت تا این که روز گذشته ماسک با افزایش ثروت خود توانست لقب دومین فرد ثروتمند جهان را از آن خود کند.

البته بیل گیتس از سال ۲۰۰۶ تا به امروز بیش از ۲۷ میلیارد دلار به موسسه‌های خیریه که به نام خودش است اهدا کرده است. همچنین آمارها حاکی از آن است که در سال ۲۰۲۰ با وجود بحران کرونا، میلیاردهای جهان توانستند در مجموع حدود ۱.۳ تریلیون دلار به ثروت خود اضافه کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.