تاریخ انتشار : یکشنبه 2 آذر 1399 - 16:03
کد خبر : 79951

در مدت کمتر از ۱۰؛ روز اهدای بیش از ۳ هزار واحد خون

در مدت کمتر از ۱۰؛ روز اهدای بیش از ۳ هزار واحد خون

جارستان به نقل از صدا و سیما؛ اهدا کنندگان خون و خیران گیلانی بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ واحد خون در کمتر از ۱۰ روز اهدا کردند. مدیر کل انتقال خون گیلان امروز در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت : از ۲۴ آبان ، فراخوان عمومی برای اهدای خون تاکنون از ۳

جارستان به نقل از صدا و سیما؛ اهدا کنندگان خون و خیران گیلانی بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ واحد خون در کمتر از ۱۰ روز اهدا کردند.

مدیر کل انتقال خون گیلان امروز در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت : از ۲۴ آبان ، فراخوان عمومی برای اهدای خون تاکنون از ۳ هزار و ۸۲۸ مراجعه کننده به پایگاه های انتقال خون استان ، ۳ هزار و ۲۶۵ نفر خون اهدا کردند.

دکتر بابک پاکدل با بیان اینکه ۷۷۹ نفر از این افراد برای نخستین بار خون اهدا کردند ، افزود : ۸ درصد از اهداکنندگان خانم بودند در حالی که به طور متوسط سالانه فقط ۴ و نیم درصد از اهداکنندگان را خانم ها تشکیل می دهند.

وی به نیاز مستمر بیماران در مراکز درمانی و بیمارستان های استان به فرآورده های خونی اشاره کرد و گفت : به دلیل محدود بودن زمان مصرف فرآورده های خونی ، از خیران و اهداکنندگان خون درخواست می کنیم برای تهیه و تکمیل ذخایر و فرآورده های خونی تازه ، بصورت مستمر به پایگاه های انتقال خون گیلان مراجعه کنند.

مدیر کل انتقال خون گیلان با اشاره به اینکه هر فرد در سال می تواند ۳ یا ۴ بار خون اهدا کند گفت : با توجه به شرایط فیزیولوژیک ، مردان هر ۳ ماه و زن ها هر ۴ ماه می توانند خون خود را اهدا کنند.

گیلان ۹ پایگاه ثابت و ۲ پایگاه سیار انتقال خون دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.