تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 آبان 1399 - 22:27
کد خبر : 78426

نماینده مردم انزلی در مجلس: لزوم جذب سرمایه‌گذار در حوزه کشاورزی/ اولین شهرک گلخانه رزبری و بلک بری در انزلی احداث شد

نماینده مردم انزلی در مجلس: لزوم جذب سرمایه‌گذار در حوزه کشاورزی/ اولین شهرک گلخانه رزبری و بلک بری در انزلی احداث شد

جارستان به نقل از شبستان؛ دنیامالی از احداث اولین شهرک گلخانه‌ای گونه های رزبری و بلک بری در انزلی خبر داد و گفت: این گلخانه در زمینی به وسعت ۴۱ هکتار در هفت دغنان احداث و تولیدات آن صادر خواهد شد. «احمد دنیا مالی» امروز (جمعه ، ۱۶ آبان ) در جمع خبرنگاران اظهار داشت:

جارستان به نقل از شبستان؛ دنیامالی از احداث اولین شهرک گلخانه‌ای گونه های رزبری و بلک بری در انزلی خبر داد و گفت: این گلخانه در زمینی به وسعت ۴۱ هکتار در هفت دغنان احداث و تولیدات آن صادر خواهد شد.

«احمد دنیا مالی» امروز (جمعه ، ۱۶ آبان ) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آب و هوای این منطقه را برای پرورش این گونه مساعد بوده و دو سرمایه گذار اقدام به تاسیس این گلخانه ها کرده اند.

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه درصدد جذب سرمایه‌گذار در حوزه‌هایی از قبیل کشاورزی هستیم تصریح کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی انزلی، این شهرستان اراضی کشاورزی کمی دارد و باید بتوانیم با نظرات کارشناسان استفاده بهینه ای از اراضی کشاورزی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه سرمایه گذار خارجی وجود دارد اما سیستم بانکی معمول دنیا اجازه انتقال پول به داخل کشور را نمی دهد، گفت: این درحالیست که در حوزه های مختلف، منابع و سرمایه گذارهای داخلی علاقه‌مند نیز هستند که باید شرایط را برای حضور این سرمایه گذاران فراهم کنیم.

دنیامالی در ادامه با بیان اینکه به‌دنبال کالبدشکافی گذشته نیستم، اذعان کرد: برخلاف ادعای برخی این مشکلات همواره وجود داشت اما گروهی انتظار دارند در این مدت شش ماهه که از عمر مجلس یازدهم می گذرد این چالش ها کاملا رفع شود. این سوال مطرح می شود که در دهه های گذشته این شهر مسئول نداشت که وزارت نیرو یک شبه حریم تالاب انزلی را ۱۰ هزار هکتار افزایش داد.

وی تاکید کرد : افزایش حریم تالاب، روستائیان و صیادان انزلی را با مشکل مواجه کرده است و ما در حال یافتن راهی برای برون رفت از این مشکل هستیم.

رییس مجمع نمایندگان گیلان در بخش دیگری به مصوبات اخیر مجلس اشاره کرد و اظهار داشت: نمایندگان مجلس در حوزه تقنین نشان دادند که توجه جدی به اقتصاد خانواده ها دارند.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص گرانی ها گفت: چرا باید در کشور کالا باشد اما گران به دست مردم برسد. نمایندگان در این حوزه متفق القول شدند که با حضور بیشتر در حوزه های نمایندگی خود نظارت دقیق تری بر شرایط داشته باشند تا این فشارها تقلیل یابد و فضای بهتری در کسب و کار و اشتغال ایجاد شود.

دنیامالی خاطرنشان کرد: باید پایه پولی کشور را کنترل کنیم و در این راستا نشست هایی با مدیران اقتصادی کشور از جمله وزیر اقتصاد و بانک مرکزی برگزار شده و ما به دنبال ارتقاء و ثبات در شاخص بورس هستیم تا نگرانی مردم در این زمینه برطرف شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.