تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 آبان 1399 - 16:49
کد خبر : 78385

طرح نسخه الکترونیک تامین اجتماعی در گیلان به اجرا درآمد

طرح نسخه الکترونیک تامین اجتماعی در گیلان به اجرا درآمد

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل تامین اجتماعی گیلان گفت: طرح کشوری نسخه الکترونیک و حذف دفترچه های درمانی تامین اجتماعی در این استان به اجرا درآمد. علی حسین نژاد روز چهارشنبه در این باره اظهار داشت: طرح نسخه نویسی و حذف دفترچه های درمانی تامین اجتماعی با توسعه زیرساخت های سخت افزاری، نرم افزاری،

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل تامین اجتماعی گیلان گفت: طرح کشوری نسخه الکترونیک و حذف دفترچه های درمانی تامین اجتماعی در این استان به اجرا درآمد.

علی حسین نژاد روز چهارشنبه در این باره اظهار داشت: طرح نسخه نویسی و حذف دفترچه های درمانی تامین اجتماعی با توسعه زیرساخت های سخت افزاری، نرم افزاری، پیاده سازی و آمادگی کامل به اجرا درآمده است.

وی با بیان اینکه طرح نسخه الکترونیک و حذف دفترچه های درمانی تامین اجتماعی جزء خدمات طرح ۳۰ گانه معرفی شده “جزء سه طرح اول” از سوی تامین اجتماعی است ، افزود: نسخه الکترونیک و حذف دفترچه های درمانی تامین اجتماعی در راستای بهبود کیفیت، افزایش پوشش، سهولت دسترسی و ارتقاء خدمات درمانی قابل ارائه به بیمه شدگان به اجرا درآمده است.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح هم اکنون تمامی مطب های پزشکی، دندانپزشکی، درمانگاه ها، داروخانه ها، بیمارستان ها، فیزیوتراپی ها، مراکز تصویربرداری و آزمایشگاهی استان در صورت آمادگی می توانند بدون استفاده از دفترچه درمانی نسبت به نسخه نویسی و ارایه خدمات به صورت الکترونیک ارایه می دهند.

وی بیان داشت: جامعه پزشکان و بیمه شدگان می توانند برای اطلاع رسانی سوابق درمانی خود سامانه خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی https://eservices.tamin.ir مراجعه کرده و بعد از ثبت نام در سامانه از قسمت خدمات سلامت الکترونیک منوی پرونده سلامت الکترونیک من، سوابق درمانی خود را مشاهده کند.

حسین نژاد اظهار داشت: بعد از ورود به مراحل یاد شده، سوابق درمانی از ابتدای مهرماه امسال قابل مشاهده است و به تدریج سوابق قبلی به آن اضافه خواهد شد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان با اشاره به اجرای طرح ۳۰۷۰ تامین اجتماعی اضافه کرد: با توجه به اینکه برای تکمیل طرح ۳۰۷۰ مقرر شده که با شعار دوشنبه های دیجیتالی در هر دوشنبه تا بهمن ماه بین ۲ تا چهار خدمت به این مجموعه اضافه شود در اولین هفته “که از دو روز گذشته طرح به اجرا درآمده” نسخه الکترونیک در کنار پرداخت غیرحضوری کمک هزینه ازدواج، استعلام تحت تکفل بودن و نبودن فرزندان دختر بیمه شدگان و مستمری بگیران به عنوان اولین اقدام خدمتی در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

طرح ۳۰۷۰ از “دوشنبه” در سراسر کشور با هدف کاهش مراجعات حضوری به شعب و کارگزاری‌های سازمان تامین اجتماعی در کشور به اجرا درآمد.

بر اساس آخرین آمار بیش از ۴۲۰ هزار بیمه شده اصلی و ۱۳۸ هزار مستمری بگیر با افراد تحت تکفل شان در مجموع با جمعیت یک میلیون و ۲۴۵ هزار نفر تحت پوشش تامین اجتماعی استان گیلان هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.