تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 آبان 1399 - 13:02
کد خبر : 78360

افزون بر ۸۰ تن ماهیان استخوانی در بندرکیاشهر صید شد

افزون بر ۸۰ تن ماهیان استخوانی در بندرکیاشهر صید شد

جارستان به نقل از ایرنا؛ رییس اداره شیلات آستانه اشرفیه گفت: از آغاز فصل صید امسال تاکنون ۸۰ هزار و ۲۱۷ کیلوگرم از انواع ماهیان استخوانی توسط صیادان بخش بندرکیاشهر صید شده است. حسن قاسمپور روز چهارشنبه با اشاره به اینکه فصل صید امسال از بیستم مهرماه در ۳۷ کیلومتر از نوار ساحلی بندرکیاشهر آغاز

جارستان به نقل از ایرنا؛ رییس اداره شیلات آستانه اشرفیه گفت: از آغاز فصل صید امسال تاکنون ۸۰ هزار و ۲۱۷ کیلوگرم از انواع ماهیان استخوانی توسط صیادان بخش بندرکیاشهر صید شده است.

حسن قاسمپور روز چهارشنبه با اشاره به اینکه فصل صید امسال از بیستم مهرماه در ۳۷ کیلومتر از نوار ساحلی بندرکیاشهر آغاز شده افزود: این میزان صید شامل ۷ تن و ۹۲۷ کیلوگرم ماهی سفید ، ۶۸ تن و ۶۹۸ کیلوگرم کفال ، یک تن و ۸۶۴ کیلوگرم کپور و مابقی نیز سایر ماهیان استخوانی بوده است.

وی افزود: یکهزار نفر از صیادان فعال در ۱۱ شرکت تعاونی پره صیادی این شهرستان برای صید این میزان صید ، یکهزار و ۶۷ نوبت پره کشی انجام داده اند.

قاسمپور در ادامه با بیان اینکه در مقایسه با مدت مشابه فصل صید در سال گذشته ، امسال شرایط صید ماهیان استخوانی در این منطقه مطلوب است افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا ، صید ماهیان استخوانی توسط صیادان بندر کیاشهر با رعایت پروتکل های بهداشتی چون استفاده از ماسک ، مواد ضد عفونی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی انجام می شود.

وی حفظ ذخائر دریایی و رودخانه ای را از سیاست های مهم اداره شیلات عنوان و تصریح کرد: به این منظور ، از کلیه صیادان شرکت های تعاونی پره صیادی شهرستان خواسته شده تا در صورت صید ماهیان استخوانی در خطر انقراض و تحت فشار مانند زرد پر ( زردک ) ، ماش و همچنین ماهیان خاویاری آنها را به اداره شیلات تحویل دهند.

به گفته قاسمپور صید ماهیان استخوانی در سواحل بندرکیاشهر تا پانزدهم فروردین ماه سال آینده ، با نظارت اداره شیلات انجام می شود ضمن آنکه ماهیان صید شده در سه مرکز اصلی ماهی فروشان شهر بندری کیاشهر، کوی امام بندرکیاشهر و دستک به خریداران عرضه می شود.

رییس اداره شیلات آستانه اشرفیه صید سنتی ماهیان استخوانی را از مهمترین منابع درآمد صیادان این منطقه دانست و یادآور شد: هر یک از پره های صیادی در بخش بندرکیاشهر با استفاده از تعدادی قایق موتوری، تراکتور و همچنین یک کرجی که به وسیله آن ادوات صیادی چون تور در آن حمل می شود به صید ماهیان استخوانی می پردازند.

بخش بندرکیاشهر از توابع شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان واقع شده است.

شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستا و حدود ۱۰۸ هزار نفر جمعیت است. این شهرستان با ۳۷ کیلومتر نوار ساحلی ،ی ۱۱ شرکت تعاونی پره صیادی فعال دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.