تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 آبان 1399 - 12:43
کد خبر : 78357

افزایش ۸ درصدی تولید شیر در گیلان

افزایش ۸ درصدی تولید شیر در گیلان

جارستان به نقل از صدا و سیما؛ دامداران گیلان امسال بیش از ۱۶۰ هزار تن شیر تولید کردند. معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان امروز در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت : دامداران استان از ابتدای امسال تاکنون ۱۶۳ هزار و ۵۲۰ تن شیر تولید کردند که در مقایسه با مدت

جارستان به نقل از صدا و سیما؛ دامداران گیلان امسال بیش از ۱۶۰ هزار تن شیر تولید کردند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان امروز در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت : دامداران استان از ابتدای امسال تاکنون ۱۶۳ هزار و ۵۲۰ تن شیر تولید کردند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۸ درصد بیشتر است.

میرحجت علی اکبرنژاد ارزش این مقدار شیر تولید شده را ۴۴۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت : مراکز جمع آوری شیر جهاد کشاورزی در شهرستان های مختلف ، هر کیلوگرم شیر را ۲ هزار و ۷۰۰ تومان از دامدار خریداری کرده و ۲ هزار و ۹۰۰ تومان به کارخانه های تولید لبنیات فروختند.

وی با بیان اینکه دامداران گیلانی فقط حدود ۱۰ درصد شیر تولیدی دام های خود را به مراکز جمع آوری شیر جهاد کشاورزی استان فروختند افزود : دامداران بیشتر شیرهای تولیدی را به ماست بندی های محلی ، مراکز فرآوری سنتی ، بستنی فروشی ها و شیرینی فروشی ها به قیمت بالاتر می فروشند.

۱۵ هزار خانوار گیلانی به دامداری مشغولند.
گیلان یک میلیون و ۲۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین ثبت شده دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.