تاریخ انتشار : شنبه 17 آبان 1399 - 19:24
کد خبر : 78033

حدود ۳ میلیون ماسک هر هفته در گیلان تولید می شود

حدود ۳ میلیون ماسک هر هفته در گیلان تولید می شود

جارستان به نقل از ایرنا؛ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: حدود ۳ میلیون ماسک هر هفته در واحدهای صنعتی و کارگاهی این استان تولید می شود. فرهاد دلق پوش روز شنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا در استانداری با تاکید بر اینکه هم اکنون در تولید ماسک در استان مشکلی نداریم

جارستان به نقل از ایرنا؛ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: حدود ۳ میلیون ماسک هر هفته در واحدهای صنعتی و کارگاهی این استان تولید می شود.

فرهاد دلق پوش روز شنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا در استانداری با تاکید بر اینکه هم اکنون در تولید ماسک در استان مشکلی نداریم به نظارت و کنترل در تولید ماسک در استان اشاره و اظهار کرد : تلاش ما بر این است که در تولید ماسک کیفیت را بالا برده و قیمت را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اکثر تولید استان در بسته های ۵۰ عددی ماسک است، خاطر نشان کرد: موضوع تهیه بسته های ۵، ۱۰ و ۱۵ عددی ماسک را با توجه به نیاز جامعه جزو اولویت ها قرار می دهیم.

معاون امور هماهنگی استانداری گیلان نیز در این جلسه در سخنانی بیان داشت: ۱۰ کارخانه در گیلان وارد عرصه تولید ماسک شده اند.

آرش فرزام صفت با اشاره به ورود ماسک از استان های دیگر اظهار داشت: این ماسکها به وفور در داروخانه های گیلان یافت می شود ضمن اینکه گران تر از ماسک های تولیدی استان است و از نظر کیفیتی خیلی هم قابل اعتماد نیست.

وی خاطر نشان کرد: ترتیبی اتخاذ شود تا داروخانه ها در شرایط برابر از ماسک های تولیدی داخل گیلان استفاده کنند که این مهم می تواند به تقویت تولید استان کمک کند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان نیز در این جلسه گفت: قیمت مصوب ماسک در سراسر ایران یک هزار و ۳۰۰ تومان است و داروخانه ها موظف به فروش ماسک به این مبلغ هستند.

فیروز سرودی افزود: هر هفته ۵۰۰ هزار عدد ماسک در داروخانه های استان گیلان توزیع می شود.

ستاد مقابله با کرونا امروز شنبه به ریاست ارسلان زارع استاندار گیلان برگزار شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.