تاریخ انتشار : شنبه 17 آبان 1399 - 10:06
کد خبر : 77972

فرمانده انتظامی گیلان: وقوع سرقت ها و جرائم خشن کاهش یافت

فرمانده انتظامی گیلان: وقوع سرقت ها و جرائم خشن کاهش یافت

جارستان به نقل از ایرنا؛ فرمانده انتظامی گیلان از کاهش ۱۱ درصدی آمار سرقت ها و نیز جرائم خشن طی هشت ماهه امسال نسبت به همین زمان در سال قبل خبر داد. سردار عزیزالله ملکی روز شنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی گیلان طی نشستی با رئیس و خبرنگاران این مجموعه افزود: نقش رسانه در آگاهی بخشی

جارستان به نقل از ایرنا؛ فرمانده انتظامی گیلان از کاهش ۱۱ درصدی آمار سرقت ها و نیز جرائم خشن طی هشت ماهه امسال نسبت به همین زمان در سال قبل خبر داد.

سردار عزیزالله ملکی روز شنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی گیلان طی نشستی با رئیس و خبرنگاران این مجموعه افزود: نقش رسانه در آگاهی بخشی جامعه به سزاست چنانکه با اطلاع رسانی و هشدارهایی که به مردم می دهد با قرار گرفتن در کنار پلیس به انجام ماموریت ها که در راستای حفظ امنیت و نظم در جامعه است و نیز در حوزه پیشگیری از جرائم کمک شایانی کند.

وی با اشاره به اقدامات و عملکرد تاثیرگذار پلیس استان در سال جاری افزود: پلیس آگاهی در هشت ماهه امسال در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز و جرائم اقتصادی با اجرای طرح‌های عملیاتی، موفق به شناسایی، کشف و انهدام باندهای قاچاق و دستگیری سرشبکه‌های زمین‌خواری و بدهکاران عمده تسهیلات بانکی شده است.

وی تصریح کرد: با تمهیدات انجام شده تا کنون در حوزه پیشگیری از سرقت رتبه اول و در بحث کشفیات سرقت رتبه سوم را در ارزیابی کشوری  طی امسال کسب کرده ایم.
وی اظهار کرد: در این راستا طی هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته وقوع سرقت با کاهش ۱۱ درصدی و در کشف سرقت با افزایش ۹ درصدی مواجه شد اما با این وجود از تمامی شهروندان انتظار است تا ضمن رعایت اصول ایمنی، منازل، خودروها و واحدهای تجاری خود را به تجهیزات هشداردهنده و کنترلی مجهز کنند.

کاهش جرائم خشن در گیلان

سردار ملکی یکی از ثمرات خوب عملکرد پلیس پیشگیری را کاهش وقوع جرائم خشن از جمله زورگیری و خفت‌گیری و افزایش ضریب امنیتی واحدهای تجاری، بانک‌ها و مراکز خدماتی عنوان کرد.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان یکی از اصلی‌ترین سیاست‌ها و ابزارهای نیروی انتظامی برای مقابله با وقوع جرم و بزهکاری را پیشگیری دانست و گفت: بدین منظور کلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی با همکاری پلیس‌ افتخاری و عوامل نگهبانی مؤسسات حفاظتی و مراقبتی با استقرار و گشت‌زنی‌های منظم درحوزه استحفاظی، کنترل و پایش مستمر معابر، مراکز تجاری و گردشگری، اجرای طرح‌های پیشگیری از سرقت منزل، مغازه،  خودرو،  کیف قاپی، جیب بری، سرقت های خرد، طرح دستگیری معتادان پر خطر و طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم‌خیز نسبت به تأمین نظم و امنیت  اقدام می‌کنند.  

وی با اشاره به اقدامات انجام شده پلیس در حوزه موادر مخدر طی سالجاری گفت: از ابتدای سال تا کنون مجموع کشفیات مواد مخدر بیش از ۳ تن و ۵۳ کیلوگرم بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۳ درصد افزایش دارد.

کاهش ۴۵ درصدی تصادفات جاده ای در گیلان

سردار ملکی در ادامه با اشاره به مسافرپذیری گیلان و سفر سالانه هزاران نفر از مسافران و گردشگران به استان؛  کنترل محورهای مواصلاتی و مدیریت این حجم گسترده مسافر و خودرو  را دارای اهمیت بالایی دانست و گفت : با همکاری رانندگان و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از ابتدای امسال تاکنون آمار تصادفات جاده ای استان ۴۵ درصد کاهش داشته است.

وی افزود : در این راستا آمار فوتی های تصادفات جاده ای استان ۱۴ درصد و مصدومان این حوادث ۲۴ درصد کاهش یافت.

هتک حیثیت و نشر اکاذیب مهمترین جرائم سایبری گیلان

وی در این نشست همچنین با اشاره به حضور روزافزون مردم در فضای مجازی و فعالیت انواع پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی ادامه داد: شهروندان با رعایت نکات ایمنی و احتیاط دراین عرصه وارد شوند تا مبادا طعمه کلاهبرداران فضای مجازی و اینترنت شوند.

سردار ملکی افزود: در پی اقبال عمومی به فضای مجازی پلیس نیز نظارت بر این فضا و برخورد با متخلفان را در دستور کار خود قرارداده است.

وی مهم‌ترین جرائم سایبری را به ترتیب هتک حیثیت و نشر اکاذیب، برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب‌های بانکی، سرقت و کلاهبرداری مرتبط با رایانه، قماربازی، تهدید و اخاذی، مزاحمت اینترنتی و سایر جرائم دیگر عنوان و بیان کرد: در مجموع آمار جرائم رایانه‌ای استان از ابتدای سال جاری تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال قبل سه درصد کاهش و میزان کشف جرائم نسبت به سال قبل ۷۵ درصد افزایش دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.