تاریخ انتشار : جمعه 16 آبان 1399 - 15:51
کد خبر : 77914

مشارکت بیش از ۱۲ هزار نفر در پویش نذر خون گیلان

مشارکت بیش از ۱۲ هزار نفر در پویش نذر خون گیلان

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیر پزشکی انتقال خون گیلان گفت: در پویش نذر خون، ۱۲ هزار و ۱۷۲ نفر از مردم نوعدوست استان با حضور در پایگاه‌های انتقال خون گیلان برای تأمین خون مورد نیاز بیماران شرکت کردند. دکتر گیتی ایزدی پور روز جمعه با بیان اینکه از این تعداد یک هزار و ۸۰۸

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیر پزشکی انتقال خون گیلان گفت: در پویش نذر خون، ۱۲ هزار و ۱۷۲ نفر از مردم نوعدوست استان با حضور در پایگاه‌های انتقال خون گیلان برای تأمین خون مورد نیاز بیماران شرکت کردند.

دکتر گیتی ایزدی پور روز جمعه با بیان اینکه از این تعداد یک هزار و ۸۰۸ نفر برای اولین بار خون اهدا کردند، اظهار داشت: سه هزار و ۳۶۲ نفر از اهداکنندگان با سابقه و بقیه اهداکنندگان مستمر هستند.

وی اظهار کرد : از مجموع اهداکنندگان در پویش نذر خون در استان ۱۱ هزار و ۶۵۸ نفر مرد و ۵۱۴ نفر زن هستند.

وی با بیان اینکه نیاز به خون و فرآورده های خونی همیشگی است از اهداکنندگان خواست که اهدای خون را تنها به ایام خاص محدود نکنند.

پویش نذر خون و پلاسما با هدف جلب مشارکت بیشتر مردم برای اهدای خون طی دو ماه محرم و صفر در استان گیلان راه اندازی شد.

سالانه به طور میانگین بیش از ۲۰۰ هزار واحد خون و فرآورده های خونی در استان گیلان تولید می شود که برای مصدومان حوادث، جراحی ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و افراد نیازمند مصرف می شود.

استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن، آمار بالای جراحی های قلب و عروق، تصادفات، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده های خونی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.