تاریخ انتشار : سه شنبه 29 مهر 1399 - 15:34
کد خبر : 76515

سه شناور به ناوگان مرزبانی گیلان ملحق شد

سه شناور به ناوگان مرزبانی گیلان ملحق شد

جارستان به نقل از ایرنا؛ سه شناور شامل شناور کلاس حیدر و دو تندرو کلاس خلیج فارس در سومین روز از هفته نیروی انتظامی به ناوگان شناوری گیلان افزوده شد. فرمانده مرزبانی ناجا روز سه شنبه در آیین الحاق این شناورها اظهار داشت : شناور ۶۰ فوتی کلاس حیدر و دو شناور تندرو کلاس خلیج

جارستان به نقل از ایرنا؛ سه شناور شامل شناور کلاس حیدر و دو تندرو کلاس خلیج فارس در سومین روز از هفته نیروی انتظامی به ناوگان شناوری گیلان افزوده شد.

فرمانده مرزبانی ناجا روز سه شنبه در آیین الحاق این شناورها اظهار داشت : شناور ۶۰ فوتی کلاس حیدر و دو شناور تندرو کلاس خلیج فارس با سرعت ۵۳ گره دریایی به دست توانای جوانان این مرزو بوم در وزارت دفاع طراحی و به همت سازمان دریایی این وزارت خانه به ناوگان شناوری استان گیلان ملحق شده اند.
سردار سرتیپ احمد علی گودرزی، برخورداری از سامانه رانش واترجت را از ویژگیهای بارز شناور کلاس حیدر اعلام کرد و افزود : در حال حاضر چند کشور به این تکنولوژی دسترسی دارند که خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران نیز توانسته به این مهم دست یابد.
وی خاطر نشان کرد : این شناورها در عمق خلیج فارس و خزر ورود کرده و به حراست از مرزهای سرزمینی پرداخته و مسئولیت تامین امنیت آبهای سرزمینی را بر عهده دارند.
گودرزی یاد آور شد: هم اکنون درصددیم به شناورهای متفرقی که در دریای خزر تردد می کنند، انضباط ببخشیم.
وی تاکید کرد : مرزبانی و دریابانی منطقه نظارت و کنترل شناورهای متفرقه در دریای خزر و خلیج فارس، شناورهای صیادی و تفریحی را برعهده گرفته و امنیت منطقه را برقرار می کند.
وی متذکر شد : با الحاق این شناورها برای نخستین بار توانستیم از سامانه هایی که توسط خارجی ها طراحی شده بهره برداری کرده و در کوتاهترین زمان ممکن این سامانه هوشمند را در اختیار دو هزار و ۷۰۰ کیلومتر مرزهای دریایی قرار دهیم تا نظارت و کنترل بیشتری بر این مناطق اعمال شود.
وی مرزبانی را چشمان بیدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواند و افزود : امروز می توانیم به مردم خوب کشورمان نوید امنیت پایدار دهیم و این امنیت به مدد تلاش های ارزنده مرزبانان در مرزهای کشورمان بدست آمده است.
فرمانده مرزبانی ناجا تاکید کرد : به پشتوانه مرزنشینان که مرز یاران افتخاری ما هستند و سایر نیروهای امنیتی و نظامی امنیت پایدار منطقه را فراهم کردیم.
وی خاطر نشان کرد : مرزبانی به وظیفه خود به نحو شایسته عمل کرده و این امید را به مردم می دهد که اجازه عرض اندام به معاندین اسلام و گروهکهای ضد انقلاب را نخواهد داد.
وی خاطر نشان کرد: با هوشمند سازی مرز به تجهیزات الکترونیکی اوپتیکی و پهبادی و اقدامات نوین الکرونیکی که در اختیار مرزبانی ها قرار گرفته امنیت پایدار منطقه رو به افزایش است.
در این آئین سردار سرتیپ احمد علی گودرزی فرمانده مرزبانی ناجا، سردار سهراب سجادی فرمانده مرزبانی گیلان، فرماندهی منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سرهنگ اسماعیل خودخروج فرمانده مرزبانی شهرستان بندرانزلی حضور داشتند.
شهرستان انزلی در ۴۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان گیلان واقع است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.