تاریخ انتشار : دوشنبه 28 مهر 1399 - 22:25
کد خبر : 76441

قرنطینه ۱۳۹۸ روایت روزهای مواجهه با کرونا

قرنطینه ۱۳۹۸ روایت روزهای مواجهه با کرونا

جارستان به نقل از ایرنا؛ در روزهای سخت، ما به گفتن، به شنیدن، به نوشتن محتاجیم. روزمرگی‌هاتان را کلمه کنید. “ این دعوتی بود از سوی انجمن طرفداران توسعه انزلی برای آنان که در  خانه هاشان مانده بودند تا کرونا از پرسه در کوچه پس کوچه های شهر برای یافتن قربانی خسته شود. فراخوان به روزمره

جارستان به نقل از ایرنا؛ در روزهای سخت، ما به گفتن، به شنیدن، به نوشتن محتاجیم. روزمرگی‌هاتان را کلمه کنید. “

این دعوتی بود از سوی انجمن طرفداران توسعه انزلی برای آنان که در  خانه هاشان مانده بودند تا کرونا از پرسه در کوچه پس کوچه های شهر برای یافتن قربانی خسته شود.

فراخوان به روزمره نویسی ، شماری از علاقمندان را واداشت تا از  بیم و امیدهایشان ، خستگی ها و آرزوهایشان ، اشکها و لبخندهایشان  در روزهای مواجهه با کرونا بنویسند.

کانون فرهنگی همبودگاه  نیز اوایل امسال تصمیم گرفت خاطرات این روزهای تاریخی را ثبت کند .این شد که با  ” انزلی بوک” بانی پویش  ” از خانه بگو” همگام شد . انزلی بوک آثار رسیده  را داوری و همبودگاه هم نوشته های منتخب را در کتابی با عنوان قرنطینه ی ۱۳۹۸ ثبت کرد.

با این امید که  سندی باشد از آنچه بر انسان های مختلف در روزهای کرونایی گذشت و بماند به یادگار برای آیندگان و فرزندان ما.

انجمن طرفداران توسعه انزلی در دیباچه ای بر این اثر مردمی نوشته است: “ویروس تاجدار که آمد ، بهت و هراسی روزمرگی هامان را دگرگون ساخت. در خانه ماندن چاره ای بود برای در امان ماندن . اما این خانه نشینی ها ، سوگ از دست رفته ها، سایه ی سیاه هجوم کرونا و پی آمدهایش ، نقشی عمیق بر لوح احساس و دفتر افکارمان حک کرد و ساعات و تجاربی شگفت برایمان رقم زد. از این رو بر آن شدیم تا حکایت آنچه زیر سقف خانه ها در این ایام گذشته است ، به نگارش در آید . “

 ۳۳۵ اثر از ۱۵۸ نفر به دبیرخانه این پویش ارسال و  از آن میان ۳۵ اثر برای چاپ در کتاب قرنطینه ۱۳۹۸ انتخاب شد.

در این کتاب با آثار مهدیسا صفری خواه، الهه فلاح، کیمیا توکل نیا، غزل دستوری، نسیم کی نژاد، مریم حسین نیا، شبنم کهن چی، آزاده شفیعی، ماهیار رهامهر، شعله آریان پور، گیتی بابایی، پرستو آزاد، ملیکا عرب، رستم رسولی، عاطفه فرجی، غزل سادات پورنسایی، اکرم صالحی، امیر ضیایی، مژگان زمان، آتنا جمال زاده، زهرا وقاری، بهرخ رضایی، ماریا قیطاری، سهیلا سندیانی، مریم گریوانی، زهره گلپا، مجتبی رضایی، مریم شفائی، آریا نجفی مقدم نژاد، راضیه مهدی زاده، سید محمد حسینی، زینب زاهدی، محمد نظری و حسن داسکار آشنا می شویم .

داوران جایزه روزمره نویسی از خانه بگو، مریم ساحلی داستان نویس و روزنامه نگار گیلانی، مسعود بربر نویسنده و روزنامه نگار پر سابقه و شاهین شجری کهن نویسنده و منتقد سینما هستند.

کتاب ۱۳۹۸در ۱۰۵ صفحه، با شمارگان ۵۰۰ نسخه و به بهای ۲۵ هزار تومان به چاپ رسیده است.

همبودگاه نیز در مقدمه اش بر این کتاب آورده است : آنچه از تاریخ به ما رسیده است ، حاصل تلاش های مورخین و ادیبان برای نقل آن در قالب داستان هایی حقیقی و دقیق از زندگی انسان ها در اعصار مختلف است. این کتاب حاصل یک کار گروهی بزرگ است و سعی دارد از طریق داستان و به شکلی نمادین ، زندگی در قرنطینه سال ۱۳۹۸ را ثبت کند .

در قرنطینه ۱۳۹۸ داستان مواجهه ۳۵ نفر با کرونا را خواهیم خواند.

شاهین کلانتری  نویسنده و موسس مدرسه نویسندگی می گوید: یادداشت‌های روزانه می‌توانند نشانگر زندگی‌ای باشند که علیرغم شداید و مصائب، ارزش زیستن داشته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.