تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 مهر 1399 - 22:12
کد خبر : 76159

رئیس اداره اوقاف صومعه سرا: وقف تجهیزات بیمارستانی و داروئی در اولویت واقفان قرار گیرد

رئیس اداره اوقاف صومعه سرا: وقف تجهیزات بیمارستانی و داروئی در اولویت واقفان قرار گیرد

جارستان به نقل از ایرنا؛ رئیس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان صومعه سرا گفت : با توجه به بحران کرونا و هزینه های درمان این بیماری امروز نیاز است تا واقفان، نیات وقف خود را در راستای تهیه تجهیزات پزشکی، بیمارستان و داروئی مربوط به کرونا قرار دهند. حسن راستاد در نشست خبری به مناسبت

جارستان به نقل از ایرنا؛ رئیس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان صومعه سرا گفت : با توجه به بحران کرونا و هزینه های درمان این بیماری امروز نیاز است تا واقفان، نیات وقف خود را در راستای تهیه تجهیزات پزشکی، بیمارستان و داروئی مربوط به کرونا قرار دهند.

حسن راستاد در نشست خبری به مناسبت هفته وقف با اشاره به اینکه واقفان نیات مختلفی تا کنون داشته اند، افزود:جامعه امروز نیاز به وقف هایی با نیات جدید و بروز مانند خرید تجهیزات پزشکی و درمانی و دارویی دارد تا در راستای رفع و کاهش مشکلات جامعه و مردم گام برداشته شود.
وی افزود: تا کنون نیز از محل نیات واقفین شهرستان برای خرید دارو و درمان نیازمندان ۱۶میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.
وی با اشاره به اینکه طرح مهر تحصیلی یاریگر دانش آموزان است هم افزود: ۱۵۰ بسته لوازم التحریر و آموزشی با ارزش ۳۰ میلیون تومان در بین دانش آموزان نیازمند توزیع شده است.
وی با اشاره به اینکه با وقف در حوزه های اقتصادی هم می توان گام برداشت، افزود: با استفاده از ظرفیت آب چاه یکی از بقعه های شهرستان در صدد دریافت مجوز پرورش ماهی به ظرفیت ده تن در هر دوره و واگذاری به بخش خصوصی هستیم تا درآمد حاصل از آن صرف امورات بقعه گردد.
وی از تشکیل شورای هماهنگی امور خیریه در شهرستان صومعه سرا خبر داد و افزود : این شورا در راستای ساماندهی امور خیریه و معرفی وقف شروع به فعالیت کرده است.
راستاد با اشاره به اینکه ۶۵ بقعه و۳۴۰ موقوفه در ۴۲ روستای این شهرستان ثبت شده است، افزود: برای اولین بار استعلام ۱۵۰۰ نفر از اعضای هیات امنا مساجد و بقاع انجام شده است که تا کنون هیات امنا ۱۰۰مسجد حکم جدید دریافت و فعالیت خود را آغاز کرده اند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان صومعه سرا افزود: ۲۰ موقوفه و اماکن مذهبی در ۴۷ پلاک ثبتی که به بیش از ۷۰۰ هکتار می رسد در مرحله صدور سند قرار دارند.
وی عنوان کرد : همچنین از شروع بحران کرونا بیش از ۱۰ هزار ماسک، ۱۵۰ بسته بهداشتی، ۴۲۰ لیتر مایع ضد عفونی و توزیع غذای گرم در بیمارستان و نیازمندان با کمک هیات امنا و خیرین انجام شده است ضمن آنکه ۱۵۰ بسته معیشتی هم در طرح ضیافت و همدلی توزیع گردید که ارزش ریالی آنها در مجموع ۶۰۰ میلیون ریال بوده است.

شهرستان صومعه سرا با سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ دارای ۳۵۴ موقوفه، ۶۵ بقعه متبرکه، ۲۶۰ مسجد و ۱۰ بقعه شاخص و ۵ هزارپلاک فرعی رقبه در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.