تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 مهر 1399 - 14:49
کد خبر : 76109

هلال احمر گیلان ۶۶۸ ماموریت امدادی انجام داد

هلال احمر گیلان ۶۶۸ ماموریت امدادی انجام داد

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرعامل هلال احمر گیلان گفت: نیمه نخست امسال ۶۶۸ ماموریت امدادی از سوی این جمعیت انجام شده است. سیاوش غلامی روز پنجشنبه با بیان اینکه بیشترین آمار مربوط به حوادث جاده ای بوده، افزود: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر گیلان در این مدت به دو هزار و ۱۱۵ نفر

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرعامل هلال احمر گیلان گفت: نیمه نخست امسال ۶۶۸ ماموریت امدادی از سوی این جمعیت انجام شده است.

سیاوش غلامی روز پنجشنبه با بیان اینکه بیشترین آمار مربوط به حوادث جاده ای بوده، افزود: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر گیلان در این مدت به دو هزار و ۱۱۵ نفر امدادرسانی کردند.

وی اظهار داشت: رها سازی ۲۸ نفر از مصدومان از خودروها توسط نجاتگران با استفاده از دستگاه های هیدرولیک و سبک و انتقال ۲۳۷ نفر مصدوم به مراکز درمانی از جمله عملکرد حوزه امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان گیلان در این مدت است.

مدیرعامل هلال احمر گیلان خاطر نشان کرد: عوامل امدادی جمعیت هلال احمر استان گیلان تابستان امسال به ۱۴ مغروق امدادرسانی کردند و در حادثه سیل و آبگرفتگی تالش نیز در شهریور سال جاری در ۲۸ عملیات به ۲ هزار و ۷۱۱ نفر امدادرسانی کردند.

وی بیان داشت: سه هزار و ۲۱ امدادگر و نجاتگر در عملیات های مختلف از جمله امداد جاده ای، کوهستان، مناسبتی، دریایی و ساحلی، سیل و آبگرفتی، شهری، صنعتی و کارگاهی، پشتیبانی آتش سوزی جنگل و مرتع برای کمک و امدادرسانی حضور یافتند.

غلامی با اشاره به آمادگی جمعیت هلال احمر گیلان برای امداد و نجات و مقابله با حوادث و بحران ‌ها اظهار داشت: مهمترین راهکار برای کاهش آسیب‌ های ناشی از حوادث و بلایای طبیعی، پیشگیری از حوادث است.

وی با بیان اینکه مهمترین رسالت و سیاست جمعیت هلال احمر به عنوان یک نهاد مردمی، کمک و امدادرسانی در سوانح و حوادث است، اظهار داشت: هر زمان و هر کجا که سازمانی در امر مدیریت بحران نیازمند کمک باشد جمعیت هلال احمر در کنار آن ها آماده کمک و امدادرسانی به همنوعان است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان اظهار داشت: تلفن ۱۱۲ “ندای امداد” به صورت شبانه روز، آماده دریافت گزارشات حوادث احتمالی از سوی مردم است.

هلال احمر استان گیلان دارای ۱۷۵ دستگاه خودروی است.

جمعیت هلال احمر استان گیلان، ۱۴ هزار و ۳۶ عضو و داوطلب دارد. که شاخه آزاد جوانان، غنچه های هلال، دانش آموزی، دانشجویی، طلاب و روستایی جوانان جمعیت هلال احمر گیلان را تشکیل می دهند.

گیلان دارای ۳۹۴ خانه هلال روستایی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.