تاریخ انتشار : دوشنبه 21 مهر 1399 - 23:02
کد خبر : 75858

۶ هزار و ۵۶۷ تن کالا در گیلان گواهی نامه صادراتی دریافت کردند

۶ هزار و ۵۶۷ تن کالا در گیلان گواهی نامه صادراتی دریافت کردند

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیر کل استاندارد گیلان از صدور ۲۱۴ مورد گواهینامه برای صادرات ۶ هزار و ۵۶۷ تن کالای مشمول استاندارد اجباری در استان طی شش ماه گذشته خبر داد. داریوش اشکانی پور روز یکشنبه اظهار داست: طی شش ماه نخست امسال ۶ هزار و ۵۶۷ تن کالای مشمول استاندارد اجباری ۲۱۴

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیر کل استاندارد گیلان از صدور ۲۱۴ مورد گواهینامه برای صادرات ۶ هزار و ۵۶۷ تن کالای مشمول استاندارد اجباری در استان طی شش ماه گذشته خبر داد.

داریوش اشکانی پور روز یکشنبه اظهار داست: طی شش ماه نخست امسال ۶ هزار و ۵۶۷ تن کالای مشمول استاندارد اجباری ۲۱۴ مورد گواهینامه دریافت و به همراه آزمون ۲۲۶ نمونه به کشور های روسیه،آذربایجان ،قزاقستان، ترکمنستان، افغانستان، عراق وترکیه صادر شد.

وی ارزش این کالاها را ۷۸۴ میلیارد ریال برای اقلامی همچون خرما،کشمش و چای عنوان و تصریح کرد: این میزان کالا در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ترتیب از نظر تعداد ۷۸ درصد ، وزن ۱۰۶ درصد و از نظر نمونه ۹۲ درصدافزایش ولی از نظر ارزش ۴۸ درصد کاهش داشته است.
وی اضافه کرد: طی همین مدت؛ تعداد ۴۲۷ مورد اظهار نامه تعیین تعرفه صادراتی برای ۳۲ هزار و ۶۸۶ تن کالا مورد بررسی قرار گرفت که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد اظهار نامه و نمونه به ترتیب با ۲ و هفت درصد کاهش و از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۲۸ و۲۳ درصد افزایش داشته است.
اشکانی پور به واردات کالاهای مشمول استاندارد اجباری نیز اشاره و بیان کرد: همچنین طی ۶ ماه گذشته تعداد ۲۹۱ مورداظهار نامه وارداتی برای ۲۹۲ هزار و ۷۵۸تن کالا مورد ارزیابی قرار گرفت که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظرتعداد ۴۶ درصد کاهش و از نظر وزن،نمونه مورد آزمون وارزش کالا به ترتیب هفت ،۴۳ و۸۷ درصد رشد داشته است.
وی با اشاره به تعرفه وارداتی این کالاها اظهار داشت: طی همین مدت؛ ۲۸۰ مورد اظهار نامه برای ۳۶ هزار و ۳۴۹ تن کالا همراه با آزمون ۳۳۶ نمونه مورد بررسی قرار گرفت که نسبت به سال گذشته از نظر تعداد اظهار نامه و تعداد نمونه با افزایش ۶۲ و ۲۲ در صدی همراه بوده است ولی برای وزن همین تعداد اظهار نامه ۷۶ درصد کاهش را نشان می دهد.

از نوزدهم تا بیست و چهارم مهرماه هفته استاندارد و ۲۳ مهرمصادف با ۱۴ اکتبر به عنوان روز جهانی استاندارد نامگذاری شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.