تاریخ انتشار : یکشنبه 20 مهر 1399 - 20:37
کد خبر : 75699

آنیما در جشنواره فیلم سائوپولو گلچین شد

آنیما در جشنواره فیلم سائوپولو گلچین شد

جارستان به نقل از ایرنا؛ فیلم بلند “آنیما” به کارگردانی شهاب گلچین محصول سال ۱۳۹۸ منتخب چهل و چهارمین دوره جشنواره جهانی سائوپولو برزیل شد . نویسندگی و کارگردانی این فیلم را شهاب گلچین و تهیه کنندگی آن را شباب گلچین دو هنرمند برجسته گیلانی برعهده داشتند . داستان فیلم “آنیما” در مورد پسر جوانی

جارستان به نقل از ایرنا؛ فیلم بلند “آنیما” به کارگردانی شهاب گلچین محصول سال ۱۳۹۸ منتخب چهل و چهارمین دوره جشنواره جهانی سائوپولو برزیل شد .

نویسندگی و کارگردانی این فیلم را شهاب گلچین و تهیه کنندگی آن را شباب گلچین دو هنرمند برجسته گیلانی برعهده داشتند . داستان فیلم “آنیما” در مورد پسر جوانی است که بعد از سالها به دنبال عشق دوران کودکی اش می رود.

تصویربرداری این فیلم مهر ماه ۹۸ آغاز و به مدت یک ماه انجام شد. لوکیشن فیلم تالش و ارتفاعات تالش مانند روستای شاه میلرزان گیسوم ، جاده اسالم به خلخال است .

گلچین هم اکنون در حال ساخت فیلم بلندی به نام “سوگ” است که مراحل پایانی تصویر برداری را می گذراند . این دومین فیلم بلند امسال این هنرمند برجسته گیلانی است.

سال پیش از ایران فیلمهای متری شش و نیم و سرخپوست در جشنواره سائوپولو حضور داشتند.

آنیما و آنیموس (Anima and Animus) در مکتب روانشناسی تحلیلی کارل گوستاو یونگ به بخش ناهشیار یا خودِ درونیِ راستینِ هر فرد گفته می‌شود که در مقابل نقاب یا نمود برونی شخصیت قرار می‌گیرد. آنیما در ضمیر ناهشیار مرد به صورت یکی شخصیت درونی زنانه جلوه‌گر می‌شود و آنیموس در ضمیر ناهشیار زن به صورت یکی شخصیت درونی مردانه پدیدار می‌شود.

یونگ برای نگرش بیرونی شخصیت حالتی را قائل بود که آن را نقاب می‌نامید. و در کنار این نیز معتقد بود همهٔ انسان‌ها نگرش و شخصیتی درونی هم دارند که در جهت دنیای ناهشیار می‌باشد. یونگ برای توصیف و مشخص گردیدن جنبهٔ ناخودآگاه زنانهٔ شخصیت یک مرد از کلمهٔ آنیما استفاده می‌نمود.

جشنواره سائوپولو برزیل یکی از معتبرترین جشنواره های فیلم امریکای جنوبی است و از تاریخ ۲۲ اکتبر تا ۴ نوامبر ۲۰۲۰ به دلیل کرونا به صورت آنلاین برگزار می شود.

شهاب گلچین متولد ۱۳۵۸ و کارشناس ارشد عکاسی است .او بیش از ۲۰ فیلم کوتاه و یک فیلم مستند بلند ساخته و این نخستین فیلم سینمایی اوست. این هنرمند هم اکنون در حال ساخت فیلم سینمایی دومش به نام سوگ است .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.