تاریخ انتشار : شنبه 19 مهر 1399 - 12:00
کد خبر : 75530

افزون بر دو هزار میلیارد ریال تسهیلات کرونا در گیلان پرداخت شد

افزون بر دو هزار میلیارد ریال تسهیلات کرونا در گیلان پرداخت شد

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از پرداخت بیش از ۲هزار و ۳۷۷ میلیارد ریال تسهیلات تا دوازدهم مهرماه توسط ۱۷ بانک عامل در استان خبر داد. عباس علیزاده روز شنبه با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در راستای حمایت از مشاغل آسیب دیده از شیوع کرونا ۵۵۰

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از پرداخت بیش از ۲هزار و ۳۷۷ میلیارد ریال تسهیلات تا دوازدهم مهرماه توسط ۱۷ بانک عامل در استان خبر داد.

عباس علیزاده روز شنبه با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در راستای حمایت از مشاغل آسیب دیده از شیوع کرونا ۵۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به استان اختصاص داده است، اظهار داشت: تا دوازدهم مهرماه ؛ افزون بر ۲ هزار و ۳۷۷ میلیارد ریال تسهیلات برای ۲۱ هزار و ۶۰ فقره پرونده با اشتغالزایی ۲۷ هزار و ۶۴۷ نفر پرداخت شد.

وی تعداد پرونده های موجود را ۳۰ هزار و ۳۰ فقره پرونده عنوان و بیان کرد: این میزان پرونده جهت اشتغال ۴۵ هزار و ۲۰۹ نفر تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه ثبت نام از واجدان شرایط متقاضیان تسهیلات کرونا تا پایان مهرماه ادامه دارد، افزود: تا کنون بیش ازچهار هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال درخواست تسهیلات شده است.

به گزارش ایرنا؛ تسهیلات پرداختی به آسیب دیدگان کرونا به ۱۴ رسته شغلی اختصاص دارد که ثبت نام و پرداخت این تسهیلات به افراد واجد شرایط در دو مرحله بیمه شدگان و غیر بیمه شدگان انجام می شود.

دولت به ازای هر کارفرما که به صورت خویش فرماست مبلغ شش میلیون تومان و به ازای شغل هایی که به صورت غیر رسمی و بیمه ای کار انجام می دهند، هشت میلیون تومان پیش بینی کرده است.
همچنین در مرحله مشاغل آسیب دیده برای واحدهایی که بر اساس پروتکل های مشخص شده از سوی دولت موظف به تعطیلی واحدهای تولیدی و خدماتی خود شدند برای هر شغل بیمه ای ۱۶ میلیون تومان اما برای شغل های متاثر از کرونا که خود واحدهایشان را تعطیل کرده بودند ۱۲ میلیون تومان در نظر گرفته است. برای مشاغلی همچون رانندگان که به صورت خویش فرما کار می کنند نیز ۶ میلیون تومان تسهیلات پیش بینی شده است.

گیلان دومین استان درگیر در جریان شیوع کرونا در کشور بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.