تاریخ انتشار : دوشنبه 14 مهر 1399 - 18:39
کد خبر : 75132

نتایج اولیه نظرسنجی از بیمه بیکاری توسط موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی منتشر شد

نتایج اولیه نظرسنجی از بیمه بیکاری توسط موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی منتشر شد

جارستان: رئیس موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی از انتشار جدیدترین نتایج «نظرسنجی» این موسسه از متقاضیان «بیمه بیکاری» که همچنان بیکار هستند، خبر داد. روزبه کردونی گفت: آگاهی دقیق از وضعیت جامعه و انجام پژوهش‌های مبتنی بر نظرسنجی،حرکت به سمت هرگونه سیاستگذاری یا مداخله ای را با کاهش احتمالات قابل توجهی از شکست، اتلاف منابع

جارستان: رئیس موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی از انتشار جدیدترین نتایج «نظرسنجی» این موسسه از متقاضیان «بیمه بیکاری» که همچنان بیکار هستند، خبر داد.

روزبه کردونی گفت: آگاهی دقیق از وضعیت جامعه و انجام پژوهش‌های مبتنی بر نظرسنجی،حرکت به سمت هرگونه سیاستگذاری یا مداخله ای را با کاهش احتمالات قابل توجهی از شکست، اتلاف منابع یا حتی تحقق اهدافی ناخواسته و خلاف اهداف مدنظر مداخله کنندگان روبرو خواهد کرد.

وی ادامه داد: از همین رو؛ مؤسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی در راستای اهداف مأموریتی خود، پژوهشی از نوع نظرسنجی را به منظور بررسی «وضعیت متقاضیان دریافت بیمه بیکاری» به انجام رسانده و بنا دارد تحلیل هایی را بر پایۀ این داده های دقیق در اختیار متخصصین و سیاست گذاران حوزه های مرتبط قرار دهد.

کردونی گفت:این نظرسنجی، وضعیت حدود بیش از ۷۰۰ هزار متقاضی بیمه شده تامین اجتماعی را که در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند مورد ارزیابی قرار داده است • برخی نتایج بدست آمده ( برای آن‌دسته از افرادی است که همچنان پس از درخواست مقرری بیمه بیکاری، بیکار هستند) ؛ نشان می دهد ۴۰.۴ درصد از پاسخگویان در این نظرسنجی، زن و ۵۹.۶ درصد مرد بوده‌اند.

رئیس موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی اظهار کرد: ۲۱.۲درصد از پاسخگویان «مجرد» و ۷۲.۴ درصد «متأهل»هستند.

وی با بیان اینکه ۲۲.۶ درصد از پاسخگویان دارای «قرارداد دائم» و ۷۷.۴ درصد نوع قراردادشان «موقت» بوده‌اند، افزود: ۸۶.۴ درصد آن‌ها قبلا مقرری بیمه بیکاری دریافت نکرده‌اند.همچنین ۷۶.۷درصد از آنها اعلام کرده که خودشان درخواست بیمه بیکاری را ثبت کرده‌اند.

کردونی ادامه داد: براساس این نظرسنجی، ۷۷.۱درصد پاسخ‌دهندگان در بخش «خدمات»، ۱.۴درصد در بخش «کشاورزی» و ۲۱.۵درصد در بخش «صنعت» مشغول بکار بوده اند.

وی در مورد نوع قرارداد این افراد گفت: ۷۶درصد به صورت تمام‌وقت و ۲۴درصد ساعتی بوده و ۵۸.۲درصد آنها اعلام کرده که کارفرماهایشان نسخه ای از قرارداد را به آنها تحویل نداده‌اند.

رئیس موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی گفت: ۶۱.۹ درصد پاسخگویان، «سرپرست خانوار» بوده‌ و این درحالی است که فقط ۲۷.۱ درصد پاسخگویان بیان کرده‌اند که فرد دیگری در خانواده آن‌ها «حقوق‌بگیر» است.

وی افزود: طبق این نظرسنجی ۵۸.۴درصد پاسخگویانی که همچنان بیکار بوده، «مستاجر» و ۴۱.۶ درصد «مالک» هستند.

رئیس موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی گفت: اقساط ماهیانه این افراد ۲۵.۵ درصد(بین ۵۰۰هزار تا یک میلیون تومان)،۲۵درصد (بین یک تا۲ میلیون تومان)،۱۶درصد (کمتر از ۵۰۰هزار تومان)،۱۵.۶ درصد(بدون قسط)،۱۰درصد(بین ۲تا۳ میلیون تومان)، ۴درصد( بین ۳تا ۴میلیون تومان) و ۳.۷ درصد (بیش از ۴میلیون تومان) گزارش شده است.

کردونی تصریح کرد: ۸۷.۹درصد از پاسخگویان اظهار کرده‌اند که «یارانه ۴۵ هزارتومانی» دریافت می‌کنند و ۵۴.۶ درصد نیز «یارانه معیشتی» می‌گیرند.

وی اظهار کرد: نتایج تفصیلی این نظرسنجی بزودی در اختیار پژوهشگران و سیاستگذاران قرار می‌گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.