تاریخ انتشار : یکشنبه 13 مهر 1399 - 14:04
کد خبر : 74979

آر پی جی زنی که روحانی شد

آر پی جی زنی که روحانی شد

جارستان به نقل از ایرنا؛ ساده و بی تکلف است و دلیلش را وقتی می فهمی که متوجه می شوی نوجوانی و جوانی اش را در جبهه های نبرد حق علیه باطل در دفاع از مام میهن در کنار سایر غیورمندان این سرزمین گذرانده است. حجت الاسلام هادی حبیبی که زمانی در جبهه رزم خدمت

جارستان به نقل از ایرنا؛ ساده و بی تکلف است و دلیلش را وقتی می فهمی که متوجه می شوی نوجوانی و جوانی اش را در جبهه های نبرد حق علیه باطل در دفاع از مام میهن در کنار سایر غیورمندان این سرزمین گذرانده است.

حجت الاسلام هادی حبیبی که زمانی در جبهه رزم خدمت می کرد اکنون در جبهه فرهنگی نماز جمعه در رحیم آباد رودسر انجام وظیفه می کند.

جایی که می کوشد با اقشار مختلف مردم ارتباطی دوستانه داشته باشد و نه تنها در حرف که در عمل الگوی آنان باشد.

متولد ۱۳۴۶ شهر زنان و مردمان قهرمان یعنی بندرانزلی است.

می گوید : اولین بار ۱۵ ساله بودم که راهی جبهه شدم. مادرم مخالفت می کرد اما امام (ره) فتوا داده بود. از این رو یواشکی برای اعزام اقدام کردم و در حال اعزام از میدان انزلی بودم که خواهرزاده ام مرا دید و به مادرم اطلاع داد و او را آورد. مادرم آمده بود و دست مرا می کشید که مانع رفتنم شود ولی من رفتم اما آن سه ماه چون مدام یاد آن صحنه خواهش مادرم می افتادم خیلی روزهای سختی برایم شد و ناراحت بودم که رضایتش را جلب نکردم.

وی با اشاره به دفعات مکرر حضورش در جبهه یادآور شد: یک بار دیگر هم مادرم در را قفل کرد ولی از دیوار پریدم و رفتم. می گفت بس است بگذار دیگران بروند اما من احساس تکلیف می کردم.

ادامه داد : قبل رفتن به جبهه در مسجد پنج تن آل عبای انزلی انجمن اسلامی داشتیم، پایگاه مقاومت آنجا را دایر کردیم و آموزش های نظامی اولیه را آنجا دیدیم و سپس رفتیم پادگان منجیل برای آموزش، آموزش ها سخت بود از شدت درد گریه می کردیم اما با عشق همه آنها را به خوبی انجام می دادیم تا آماده رزم شویم.

نخستین بار رفتم جبهه کردستان، اطراف مریوان در پایگاه بسیج که در قله بود به همراه تعداد دیگری از جوانان و نوجوانان اعزامی مستقر شدیم. از صبح تا ۵ عصر عبور و مرور می شد ولی بعد از آن به دلیل حضور کومله ها و غیره تردد خطرناک بود اما ما آمادگی و تجهیزات خوبی داشتیم.

یک سال و اندی در کردستان بودم اما بعد آن بیشتر در جنوب حضور داشتم، در جبهه غرب در عملیات ضربت مریوان و در جنوب در خرمشهر، آبادان، هویزه و دارخویین بودم.

او در وصف حال و هوای آن روزها می گوید : حال و روحیه افراد در جبهه قابل توصیف نیست تیپ ۲۵ کربلا در کامیاران کردستان مستقر بود و هماره نماز شب ها را با حال و هوایی روحانی در میان تضرع و دعا رزمندگان به صورت جمعی می خواندیم.

ادامه می دهد : همه با نهایت اخلاص، صمیمیت و مهر در کنار هم رزم می کردند و هریک سعی می کرددر میدان نبرد و شهادت از دیگری پیشی گیرد چنانکه بسیاری از جمع دوستان و همرزمان ما شهید شدند و پشتوانه محکم جبهه ها معنویت بود.

در مباحث نظامی، اخلاقی و دینی حضور روحانیون در جنگ در افزایش معنویت، تقویت روحیه افراد تاثیرگذار بود و در عین حال خیلی با نشاط بودیم.

اختلاف و تنش راه نفوذ دشمن است

حجت الاسلام حبیبی با بیان این که اختلاف و تنش باعث می شود، راه نفوذ دشمن گشوده شود، خاطرنشان کرد : اوایل جنگ ارتش ما از هم پاشیده بود خیلی از فرماندهان فرار کرده بودند اما انسجام مردمی و این احساس تکلیف و وظیفه از سوی مردم در پی تدابیر هدایتگرانه امام (ره) موجب پیروزی شد.

حجت الاسلام حبیبی با اشاره به شرایط کنونی و مشکلات موجود در جامعه با بیان این که انتقاد به معنای نقد کردن به منظور حل مشکل و موفقیت در مسئولیت است، افزود : اما امروز برخی قصد تخریب دارند در حالی که نه دین و نه ارزش های ما اجازه چنین چیزی را نمی دهد.

وی گگفت : در زمان جنگ هم تحریم بود مشکلات هم داشتیم در حالی که الان خیلی از آن مشکلات نیست اما فقر، فساد و تبعیض از همه بیشتر مردم را اذیت می کند.

وی تاکید کرد: ما در کشور فساد سیستمی نداریم وگرنه شیرازه نظام از هم می پاشید ولی افرادی نفوذ کرده اند که باید شناسایی شده و سیستم از آنان پاکسازی شود.

وی افزود : در عین حال باید توجه داشته باشیم که امروز دشمن در همه عرصه های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی با تمام قوا با ما می جنگد.

این روحانی مردمی تصریح کرد : راه حل مشکلات اقتصادی و برون رفت از آن فرهنگ مردمی، جهادی و انقلابی دفاع مقدس است که باید دوباره ترویج و در جامعه قوت یابد …

وی با اشاره به این که مباحثی که در شبکه های اجتماعی پخش می شود در شان نظام نیست، متذکر شد: نمایندگان مجلس باید خیلی مراقب باشند مردم مطابق شعارهایشان به آنان رای داده اند مبادا در سیره و روش خود منشاء انقلاب را فراموش نکنند.

وی با اشاره به حدیث ” الناس علی دین ملوکهم ” گفت : الحمدالله تعامل بین قوا به جای خوبی رسیده و نشان می دهد که برخی خبرها و شایعات که حاکی از عدم تعامل بین قوای سه گانه است کذب می باشد و دشمن امروز همه تلاش خود را به کار بسته تا جوانها را نسبت به انقلاب و نظام ناامید کند.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ و تقویت وحدت در جامعه افزود : زمان که می گذرد خیلی چیزها از یاد مردم می رود باید یادآوری و روشنگری شود تا امید و انسجام مردم افزون شود.

حجت الاسلام حبیبی با بیان این که کشور ما در ۴۰ سال انقلاب پیشرفت های زیادی داشته است، متذکر شد: همه دولت های بعد از انقلاب کار کرده اند اما این عملکردها شدت و ضعف داشته است برخی بیشتر میدانی تر و جهادی تر عمل کرده اند.

این روحانی گیلانی با اشاره به این که کسی که دو روزش شبیه هم باشد، ضرر کرده است؛ تاکید کرد: ما نباید درجا بزنیم و باید همه در کنار هم قرار گرفته تا جامعه و کشور را به جلو ببریم.

وی با اشاره به تحریم ها و تشدید آنها از سوی دشمنان نظام و ملت یادآور شد: الان یکی از مشکلات کشور اشتغال است اگر شورای عالی اشتغال منظم تشکیل شودد و در تهران، استانها و به تبع آن شهرستانها تدبیری برای اشتغال اندیشیده می شد که همه منسجم پای کار بیایند شاید شرایط متفاوت تر از اکنون بود.

وی عنوان کرد : امروز به دلیل مشکلات اقتصادی شاهد معضلاتی هستیم که بخشی از این امور به دلیل سوء تدبیرها در بخش های مختلف است.

وی ادامه داد :در کشور ما فراوانی هست، فرهنگ مردم ما فرهنگ اصیلی است خوبی ها بسیاری در جامعه ما است ونسبت به بسیاری از جوامع دیگر دنیا اخلاقی تر هستیم .

وی افزود : سال ۹۰ رهبر معظم انقلاب فرمودند شبکه ملی اطلاعات باید شکل گیرد و آن زمان احمدی نژاد رییس جمهور بود و وی و مسئولان دولت مکلف به راه اندازی شبکه ملی اطلاعات شدند در واقع رهبر معظم انقلاب فکر این روزها را کرده بودند.

وی با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات خیلی مهم است، افزود : در کنار آثار دیگری که دارد برای رونق و تقویت بازار کار و فعالیت های مجازی هم بسیار اهمیت دارد.

وی در ادامه با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن و تاکید بر اینکه فرهنگسازی و جذب جوانان باید متناسب با شرایط روز باشد، متذکر شد: به شیوه سنتی نمی شود جوانان را جذب کرد، اگر کسی زبان جوان ها را بلد باشد چه روحانی چه معلم قادر به کار فرهنگی موثر است.

حجت الاسلام حبیبی با بیان این که الزامی نیست همه جا صحبت کنیم گاهی با صحبت نکردن و بیش از آن عمل خود می توان مردم را جذب کرد، اظهار کرد : در این راستا هماره تلاش می کنم گویا در خطبه های نماز جمعه صحبت کنم و جلسات تفسیر نیز بین پنج تا ۱۰ دقیقه بیشتر نیست.

وی با اشاره به لزوم ایجاد ارتباط فرهنگی بین روحانیت و جوانان گفت : باید توجه داشت که جوانان تنها یک طیف نیستند بلکه با تفکرات و روش های متنوع و شخصیتهای مختلفی هستند و باید همه آنان را دید.

همه مردم در دفاع مقدس شرکت داشتند

این راوی سیره شهدا تاکید کرد: همه مردم در دفاع مقدس دخیل بودند و این باید به درستی تبیین شو و امروز همم در شرایط تحریم و غیره باید همه ظرفیت های جامعه را دید و به همه زمینه بروز و ظهور داد.

وی در ادامه با اشاره به این که اکنون در جامعه برخی چهره ها به عنوان الگو مورد توجه جوانان قرار می گیرند که مناسب نیستند، خاطرنشان کرد : الگوهایی که ارائه می شود کاریکاتوری است نه واقعی و این بر عهده اصحاب فرهنگ، صدا و سیما و رسانه ها که الگوهای خوب را به درستی ارائه کنند.

وی اظهار داشت : کسانی مانند پرفسور حسابی که علاوه بر درجه علمی حافظ کل قران هم بود باید به مردم به روشنی شناسانده شوند تا الگوی نسل جوان باشند.

حجت الاسلام حبیبی تصریح کرد: کارهای فرهنگی سیستمی است یک پروژه نیست یک پروسه و روند است و همه هم باید در آن حضور داشته باشند.

وی با اشاره به نقش ائمه جمعه در دفاع مقدس یادآور شد: آن روزها زنده یاد آیت الله احسانبخش مبتکر کمک های مردمی به جبهه تحت عنوان کاروان ۳۶۵ جمع آوری کمک های مردمی محسوب می شد و در واقع کاروان های کمک های مردگی گیلان معروف بود.

او ادامه داد : وقتی برای جمع آوری کمک به محله ها و روستاها می رفتیم مردم تا می شنیدند کمک به جبهه است هرچه داشتند در طبق اخلاص می گذاشتند، این مردم همان ها هستند که آن روز با همه وجود در میدان حضور داشتند و اینک هم اگر صادقانه و خالصانه با آنان مسائل مطرح شود و برخی ارزش ها دوباره احیا شود آنان وارد عرصه می شوند.

هرچه کنی به خود کنی گر همه نیک و بد کنی

امام جمعه رحیم آباد با اشاره به این حدیث پیامبراکرم (ص) که «ارحموا ترحموا و اغفروا یغفر لکم» رحم کنید تا به شما رحم کنند و دیگران را ببخشید تا بخشیده شوید، تصریح کرد : امروز برخی ارزش ها کمرنگ شده و باید دوباره در این زمینه ورود کنیم چنانکه از جمله مشکلات آن است که بسیاری از مردمان به خود و دوست و همسایه و همشهری و هموطن خود رحم نمی کننند و در این وضعیت اقتصادی برخی به توجه به شرایط دیگران به فکر نفع بیشتر خود هستند.

او افزود : با وجود پیشینه غنی فرهنگی، مشکلات اخلاقی متاسفانه در جامعه زیاد شده، تعاون اجتماعی نداریم، سر هم کلاه می گذاریم، در زمینه اخلاق و فرهنگ امروز باید خیلی باید کار شود.

وی تاکید کرد : تبیین و بازنشر فرهنگ اسلامی، توضیح و تبیین آن مهم است و باید در این زمینه به طور جدی اقدام کنیم.

بدون شناخت و هم کفو بودن ازدواج نکنید

این روحانی خوش خلق وقتی بحث به صحبت از ازدواج جوانان کشیده شد، گفت: من کمتر در مورد ازدواج صحبت می کنم چون جوان ابتدا باید یک شغل و درآمد حداقلی برای تشکیل زندگی مشترک داشته باشد.

وی یادآور شد: چندی پیش پدری نزدم آمد و گفت یک جوان مسجدی برای خواستگاری دخترم آمده نظر شما چیست پاسخ دادم من باید نظر دهم یا دخترتان؟ ضمن این که در بحث ازدواج دو نفر باید هم کفو باشند اخلاق و تعهد و توانایی اداره زندگی مهم است.

وی افزود : درست است طلاق منفورترین چیز است ولی وقتی دو نفر با هم تفاهم ندارند، زندگی پایه محکمی نخواهد داشت.

وی اظهار داشت: ائمه جمعه رییس شورای فرهنگ عمومی هستند اما باید این سئوال را از خود بپرسند که مصوبات شان تا چه اندازه برای حل مشکل جوانان تاثیر داشته است.

حجت الاسلام حبیبی متذکر شد: باید فرهنگ بومی و سنتی خودمان را حفظ کنیم تا جایی برای نفوذ فرهنگ بیگانه نماند وگرنه فرهنگ های وارداتی جایگزین آن می شود.

حجت الاسلام حبیبی در پایان با بیان اهمیت انسجام ملی و ایجاد نشاط و امید به آینده گفت : انجام این رسالت، وظیفه همه ما به ویژه اصحاب فرهنگ و ائمه جمعه و رسانه است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.