تاریخ انتشار : شنبه 12 مهر 1399 - 16:09
کد خبر : 74890

مدل رفتاری و قانونی مناطق آزاد با سرزمین‌های دیگر متفاوت است

مدل رفتاری و قانونی مناطق آزاد با سرزمین‌های دیگر متفاوت است

جارستان به نقل از فارس؛ نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از کسانی است که قانون مناطق آزاد را در مجلس نوشته، گفت: مدل رفتاری و قانونی مناطق آزاد با سرزمین‌های دیگر متفاوت است و مدیران آن باید با مدل تعریف‌شده سرزمین غیر اصلی رفتار کنند. سید کاظم دل‌خوش پیش

جارستان به نقل از فارس؛ نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از کسانی است که قانون مناطق آزاد را در مجلس نوشته، گفت: مدل رفتاری و قانونی مناطق آزاد با سرزمین‌های دیگر متفاوت است و مدیران آن باید با مدل تعریف‌شده سرزمین غیر اصلی رفتار کنند.

سید کاظم دل‌خوش پیش از ظهر امروز در نشست تخصصی ظرفیت‌های گردشگری منطقه آزاد انزلی با رویکرد بررسی موانع و راهبردها در مجتمع تفریحی و گردشگری ماه سو با تأکید بر اینکه بنده بر نحوه انتخاب نماینده مجلس توسط مردم نقد دارم، اظهار کرد: مردم مسؤولین خود را خوب انتخاب نکردند اینکه مردم بدون آگاهی، نسبت به انتخاب افراد غیرمتخصص اقدام می‌کنند معلوم می‌شود در جامعه ما ضعف فکری وجود دارد.

وی با بیان اینکه متأسفانه بعد از انقلاب ما دچار یک سری ضعف‌هایی شدیم، افزود: متأسفانه سطح تفکر در کشور ما پایین آمده علاوه بر آن فرهنگ کشور ما هم هیاتی و قهوه‌خانه‌ای است، در قهوه‌خانه و هیات، استاندار و نماینده انتخاب می‌شود و این تفکر تا زمانی که وجود دارد نمی‌توانیم انتظار پیشرفت در سطح کلان کشور داشته باشیم.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان رهبری که باید وابستگی ما در ظرف ۲۰ سال به نفت رفع می‌شد، بیان کرد: امروز در دنیا صنعت گردشگری حرف اول را می‌زند اما برخی‌ها فکر کردند اگر گردشگری رونق بگیرد کشور به بیراهه می‌رود.

دل‌خوش با بیان اینکه متأسفانه ما از ظرفیت صنعت گردشگری در کشور نتوانستیم به خوبی استفاده کنیم، تصریح کرد: تازه هنر کردیم اختیارات دولت را بر اساس سیاست‌های ابلاغی گرفتیم و به بخش خصوصی دادیم ولی بخش خصوصی ما اختلافات و مشکلات میان بخشی و برخی تصمیمات و اقدامات غلط را کنار نگذاشت و بدعمل کردند و این تناقض‌ها مردم را گرفتار کرد.

وی با تأکید بر اینکه امروز نه در بخش خصوصی و نه مدیران دولتی، مسؤولین درست‌کار کردند، گفت: از روزی که بحث پیش‌فروش نفت، بورس و آزاد شدن بنزین پیش آمد پیش‌بینی ما این بود که دولت کم آورده و می‌خواهد حقوق پرسنل خود را از فروش نفت به دست بیاورد.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از کسانی است که قانون مناطق آزاد را در مجلس نوشته، افزود: مدل رفتاری و قانونی مناطق آزاد با سرزمین‌های دیگر متفاوت است و مدیران آن باید با مدل تعریف‌شده سرزمین غیر اصلی رفتار کنند.

دل‌خوش با تأکید بر اینکه من همیشه حامی مناطق آزاد بودم و معتقدم منطقه آزاد به کشور نما داده و تبادل فرهنگی و ایجاد اشتغال و امنیت کرده است، تصریح کرد: مناطق آزاد اقتصاد کشور را متحول می‌کنند و توان آن برای استفاده از سرمایه‌گذار و گردشگر بالاست و معافیت‌هایش به خاطر آن است که سرمایه‌گذار انگیزه لازم برای سرمایه‌گذاری داشته باشد.

وی با بیان اینکه در بخش گردشگری به‌هیچ‌عنوان در کشور و خصوصاً در گیلان نتوانستیم بهره‌مند شویم، گفت: در گیلان ۶۰ درصد سرمایه گردشگری موهبت الهی است و سرمایه‌گذار باوجوداین همه نعمت در گیلان ۴۰ درصد سرمایه نیاز دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.