تاریخ انتشار : شنبه 12 مهر 1399 - 15:43
کد خبر : 74887

بیش از ۱۱۲ میلیارد ریال تسهیلات کرونا به اهالی فرهنگ و هنر گیلان پرداخت شد

بیش از ۱۱۲ میلیارد ریال تسهیلات کرونا به اهالی فرهنگ و هنر گیلان پرداخت شد

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه بیش از ۱۱۲ میلیارد ریال تسهیلات کرونا به اهالی فرهنگ و هنر استان پرداخت شده است، گفت: سامانه کارآ همچنان فعال است و متقاضیان دریافت تسهیلات می‌توانند با مراجعه به این سامانه درخواست خود را ثبت کنند. فیروز فاضلی روز شنبه

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه بیش از ۱۱۲ میلیارد ریال تسهیلات کرونا به اهالی فرهنگ و هنر استان پرداخت شده است، گفت: سامانه کارآ همچنان فعال است و متقاضیان دریافت تسهیلات می‌توانند با مراجعه به این سامانه درخواست خود را ثبت کنند.

فیروز فاضلی روز شنبه با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به کسب و کارهای به شدت آسیب دیده در بحران کرونا در حوزه فرهنگ و هنر، تسهیلات حمایتی ارائه می‌دهد، تأکید کرد: سامانه کارآ به آدرس kara.mcls.gov.ir برای ثبت تقاضای تسهیلات همچنان فعال است.

وی با بیان اینکه این تسهیلات ۱۲ درصدی در سه سقف پرداخت می‌شود، تصریح کرد: کارفرمایان دارای کد کارگاه به ازای هر کارمند یا کارگر شاغل در بنگاه ۱۶۰ میلیارد، کارفرمایان خویش‌فرما ۸۰ میلیارد و آزادکاران فاقد بیمه ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه مهلت ثبت‌نام در این سامانه تاکنون چند نوبت تمدید شده است، خاطرنشان کرد: در روزهای گذشته دستورات لازم برای تمدید مهلت اعطای تسهیلات تا پایان مهرماه از سوی مدیران اداره‌کل اعتبارات بانک مرکزی به مدیران عامل بانک‌های کشور ابلاغ شده است.

فاضلی افزود: بر این اساس، صاحبان کسب و کارهای فرهنگی، هنری و رسانه‌ای اعم از افراد و واحدهای کارگاهی رسمی (دارای کارکنان بیمه شده) و شاغلان و فعالان فرهنگی و هنری بدون کد کارگاهی بیمه (غیر رسمی) تا پایان مهرماه مهلت دارند درخواست تسهیلات را از طریق سامانه کارآ ارائه و ثبت کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با دعوت از همه مشمولان حوزه فرهنگ و هنر استان برای ثبت‌نام در این سامانه و تکمیل اطلاعات، اعلام کرد: تاکنون یک هزار و ۲۳۲ فقره پرونده (شامل هزار و ۷۹۸ اشتغال به نفر) از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه گیلان در سامانه کارآ ثبت‌ شده است.

فاضلی تصریح کرد: از این تعداد ۵۴۱ پرونده خویش‌فرما، ۱۴۶ پرونده کارگاه رسمی (۷۱۲ نفر) و ۵۴۵ پرونده کارگاه های غیر رسمی (فاقد بیمه) بوده است.
وی، با بیان اینکه این تسهیلات برای جبران خسارت‌های وارده به کسب و کارهای این بخش ناشی از محدودیت‌ها و بیکاری‌های تحمیلی مستمر از کرونا است از متقاضیان خواست تا هرچه زودتر نسبت به ثبت‌نام در سامانه اقدام کنند.
وی مبلغ تسهیلات درخواستی اصحاب فرهنگ و هنر استان در این سامانه را ۲۳۵ میلیارد و ۹۵ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: تاکنون ۱۱۲ میلیارد و ۵۱ میلیون ریال تسهیلات به این متقاضیان پرداخت شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.