تاریخ انتشار : جمعه 11 مهر 1399 - 12:58
کد خبر : 74806

مسؤولان قدر تاب‌آوری مردم را بدانند/ بلوغ سیاسی و اجتماعی ملت ایران

مسؤولان قدر تاب‌آوری مردم را بدانند/ بلوغ سیاسی و اجتماعی ملت ایران

جارستان به نقل از فارس؛ امام‌جمعه رشت با تأکید براینکه مسؤولان قدر تاب‌آوری مردم را بدانند، گفت: تاب‌آوری ملت ایران در برابر تشدید تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی همه دنیا را شگفت‌زده کرده است. آیت‌الله رسول فلاحتی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه رشت در مصلای این شهر با گرامیداشت فرارسیدن هفته نیروی انتظامی و قدردانی

جارستان به نقل از فارس؛ امام‌جمعه رشت با تأکید براینکه مسؤولان قدر تاب‌آوری مردم را بدانند، گفت: تاب‌آوری ملت ایران در برابر تشدید تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی همه دنیا را شگفت‌زده کرده است.

آیت‌الله رسول فلاحتی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه رشت در مصلای این شهر با گرامیداشت فرارسیدن هفته نیروی انتظامی و قدردانی از زحمات آنان در ایجاد امنیت و نظم در جامعه اظهار کرد: اقدام اخیر ناجا با برهم زنندگان نظم قابل‌تقدیر است چون امید و امنیت در جامعه را افزایش می‌دهد.

وی خطاب به جوانانی که برای قدرت‌نمایی اقدامی انجام می‌دهند که به آن‌ها اراذل‌واوباش بگویند، گفت: اراذل جمع کلمه رذل است، جوانان عزیز شما خوشتان می‌آید که با شما پس بگویند پست، اگر هرکسی بازوی قوی و قدبلندی داشته باشد باید قمه و چاقو و تبر بردارد.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه وقتی خبر اتفاق بیمارستان رشت را از خبر سراسری شنیدم خجالت کشیدم چراکه جوانان گیلان جوانان فرهیخته پاک و دین‌دار هستند، افزود: از دستگاه قضایی و نیروی انتظامی قدردانی می‌کنیم که با برهم زنندگان امنیت و مخلان نظم جامعه برخورد می‌کنند.

وی با بیان اینکه اگرچه تعداد این اراذل اندک است ولی لک سیاهی است که برای استان گیلان قابل‌پذیرش نیست، گفت: چنین رفتارهایی در استانی که هشت هزار شهید داده قابل‌پذیرش نیست کمااینکه استان گیلان جوانان فرهیخته، عالم و دین‌داری دارد.

فلاحتی با تأکید بر مجازات برهم زنندگان امنیت افزود: ما مجازات درخور می‌خواهیم دنبال مجازات ناعادلانه نیستیم بلکه باید در برابر این برخوردهای ناهنجار برخورد درخوری صورت بگیرد تا عبرتی برای سایرین باشد.

امام‌جمعه رشت با اشاره به سالروز تصویب انجمن ایالتی و ولایتی در دولت علم تصریح کرد: اگرچه که این یک تصمیم دولتی در زمان گذشته بود اما اثرات آن به ملت نیز رسیده بود لذا همگان می‌دانیم که آمریکا و رژیم منحوس صهیونیستی اولین و آخرین هدفشان نابودی ملت‌های اسلامی است و بعدازآن قلاب نیز نابودی جمهوری اسلامی مقصد اعلای ویرانگری آمریکا و رژیم منحوس صهیونیستی بوده است.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها با جنگ سخت، نیمه سخت و حمله رسانه‌ای به جنگ با ایران آمده است، خاطرنشان کرد: بعد از جنگ سخت با ایران امروز هیچ کشوری در مخیله خود جنگ نظامی با ایران را تداعی نمی‌کند اما بعدازآن از طریق جنگ رسانه‌ای به تهاجم علیه ایران اسلامی پرداختند.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه برخی از افراد غافل به شبکه‌های معاند بین‌المللی اعتماد می‌کنند، افزود: هیچ‌گاه ملت ما را مقایسه با ملت‌های دنیا نمی‌کنیم چراکه ملت ما به بلوغ سیاسی و اجتماعی رسیدند و ما خدا را شاکریم که ملتی آگاه و بیدار داریم.

فلاحتی تعریف جنگ نیمه سخت را جنگ اقتصادی دانست و تصریح کرد: امروز آمریکا به این باور رسیده است که در جامعه ایرانی در دوره‌های گوناگون افرادی می‌آیند که برای رفع آن توجه به بیرون جامعه ایرانی دارند و این‌گونه تشدید تحریم در دستور کار دشمنان قرار می‌گیرد تا با فشار اقتصادی به جنگ با مردم ایران اسلامی بپردازند.

امام‌جمعه رشت خطاب به مدیران کشوری و استانی گفت: باید قدر این ملت را بدانید چراکه تاب‌آوری این ملت در برابر تشدید تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی همه دنیا را شگفت‌زده کرد لذا قدردانی از این ملت فهیم، بصیر و صبور لازم و ضروری است.

وی با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی بیان کرد: خواندن دعا و نماز، ویژه روز اربعین در روضه اربعین خوانده شود و همه می‌دانیم تا حسین علیه‌السلام شهید شدند تا مردم از جهالت و سرگردانی دور بمانند.

فلاحتی با اشاره به اهمیت سخنان درست و مؤدبانه از نگاه اسلام و تربیت اسلامی گفت: فرزندان در خانه با دیدن رفتار والدین تربیت می‌شوند و اگر والدین در دست‌به‌کار بردن الفاظ بی‌دقتی کنند ثمره آن در تربیت فرزندان دیده می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.