تاریخ انتشار : سه شنبه 8 مهر 1399 - 20:12
کد خبر : 74560

در دومین نشست شورای ارتباطات پگاه با اصحاب رسانه مطرح شد؛ توسعه‌ی سلامت در جامعه یکی از مهم ترین نقش های اصحاب رسانه / تامین شیر مورد نیاز استان با سرمایه‌گذاری و ایجاد فاز شیری دامپروری صنعتی پگاه/ محصولات جدید پگاه بزودی عرضه میشود

در دومین نشست شورای ارتباطات پگاه با اصحاب رسانه مطرح شد؛ توسعه‌ی سلامت در جامعه یکی از مهم ترین نقش های اصحاب رسانه / تامین شیر مورد نیاز استان با سرمایه‌گذاری و ایجاد فاز شیری دامپروری صنعتی پگاه/ محصولات جدید پگاه بزودی عرضه میشود

اختصاصی جارستان: دومین نشست شورای ارتباطات پگاه گیلان با اصحاب رسانه، با حضور ” طهماسبی پور ”  مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت صنایع شیر ایران ،  مهندس” غلامی ” مدیر پخش سراسری منطقه ۱ این شرکت ،دکتر” کوشکی ”  مدیر کشت ، صنعت و دامپروری شرکت صنایع شیر ایران و مهندس ”

اختصاصی جارستان: دومین نشست شورای ارتباطات پگاه گیلان با اصحاب رسانه، با حضور ” طهماسبی پور ”  مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت صنایع شیر ایران ،  مهندس” غلامی ” مدیر پخش سراسری منطقه ۱ این شرکت ،دکتر” کوشکی ”  مدیر کشت ، صنعت و دامپروری شرکت صنایع شیر ایران و مهندس ” اسماعیل زاده ” مدیر عامل شرکت پگاه گیلان و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مهندس عبدالله قدوسی مدیر عامل شرکت پگاه گیلان در یک ویدئوکنفرانس، توسعه ی سلامت در جامعه را به عنوان یک مسئولیت اجتماعی یکی از مهمترین نقش‌های اصحاب رسانه دانست.
وی با توجه به روز جهانی شیر مدارس اینچنین بیان کرد:  صنایع شیر ایران با فلسفه توسعه سلامت تشکیل شده است و توزیع شیر رایگان از دهه ۴۰ در ایران آغاز شد و تحویل شیر مدارس در دستور کار قرار گرفت. شرکت شیر ایران همیشه در کنار دولت بوده و در سال گذشته در سطح چندین استان محروم توزیع شیر در دستور کار قرار گرفت اما امسال با توجه به کرونا این امر انجام نشده است که با توجه به اوضاع کرونا از دولتمردان خواسته ایم جهت حفظ سلامت جامعه و ریشه کنی پوکی استخوان به توزیع شیر مدارس توجه ویژه شود.
وی همچنین بیان کرد متاسفانه پوکی استخوان رشد فزاینده ای در کشور داشته است و باید تمام تلاش خود در رفع این مشکل بکارگیریم. سن پوکی استخوان در خانم ها بین ۴۰ تا ۴۵ سال رسیده است و ۹۰ درصد مردم ما از کمبود کلسیم رنج می برند.

در ادامه جلسه موسی اسماعیل زاده مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان با اشاره به بورسی شدن این شرکت، گفت: در حال حاضر ۲۰ درصد از سهام پگاه گیلان به صورت عرضه اولیه وارد بازار بورس شده است و باتوجه به اینکه بورس شرایط خوبی ندارد فعلا برنامه‌ای برای افزایش شناوری سهام در بازار نداریم.
وی در ادامه گفت: شرکت پگاه گیلان با دریافت روزانه ۱۲۰ تن شیر و توسعه دامپروی استان گیلان و سرمایه گذاری که انجام شده این انتظار را داریم که تا پایان سال و یا ابتدای سال آینده در شرایط مطلوبی بتوانیم بخش بزرگی از کمبود شیر خود را از داخل استان تامین کنیم در حال حاضر ۵۰ درصد شیر مصرفی استان با هزینه حمل از استان‌های دیگر وارد استان ما می شود که امیدواریم با رفع این نقیصه بتوانیم هم در زمینه سرمایه‌گذاری و هم اشتغال گام خوبی در استان برداریم

اسماعیل زاده با بیان اینکه رعایت زنجیره تولید تا مصرف برای ما اهمیت ویژه ای دارد، اظهار کرد: از اصحاب رسانه می‌خواهیم که از هرگونه مشکلی در محصولات آگاهی یافتند به اطلاع ما برسانند و ما نیز خود را ملزم به پاسخگویی میدانیم.
وی با اشاره به اینکه رضایت مصرف کنندگان برای ما بسیار مهم است، گفت: با اطمینان می‌گویم که در کارخانه پگاه گیلان نه هیچ چیز ناسالامی وارد میشود و نه در کیفیت محصولات ما کم کاری صورت میگیرد.

وی با بیان این مطلب که دولت ارز واردات کره را برداشته است، گفت: ما بر اساس مصوبه تنظیم بازار تا یک ماهه آینده کره لاکتیکی سنتی را وارد بازار می‌کنیم و همچنین پنیر سیاهمزگی که محصول آشنا برای گیلان است به زودی وارد بازار استان می‌شود

حسین غلامی مدیر عامل شرکت بازارگستر پگاه منطقه یک در ادامه جلسه گفت: شرکت پگاه ۵ منطقه پخش در کشور دارد و استان گیلان، اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی و مازندران در یک منطقه هستند.
وی گفت: این شرکت ۱۰۰۰ نفر پرسنل اعم از ستادی و عملیاتی و نیز ۴۰۰ الی ۵۰۰ تن محصولات را روزانه توزیع می‌کند و همچنین روزانه ۲۵۰ خوردو، پخش محصولات انجام می‌دهند و کار در حوزه شیر تعطیلی بردار نیست.
غلامی در ادامه در مورد فعالیتهای انجام شده در این شرکت افزود: ما وظیفه تامین سبد محصول را در استانهای همجوار و کل کشور داریم، مثلا ماست همزده که صرفا در استان گیلان تولید میشود همه روزه وارد استانهای دیگر میشود و یا شیر یک لیتری که در استان گیلان تولید نمیشود از استانهای مجاور تامین و توزیع میشود.

وی با اشاره به اینکه شیر محصول حساسی است، گفت: شیر اگر در شرایط مناسب قرار نگیرد و زنجیر سرمای آن رعایت نشود حتما فاسد می‌شود و اگر شیری با قرار گرفتن در شرایط نامناسب فاسد و ترش نشود و کپک نزند، این موضوع خود شک برانگیز است.

روزبه کوشکی مدیر عامل کشت و صنعت صنایع شیر ایران با اشاره به تولید ۹۰۰ تن گوشت کشور، اظهار کرد: این دامپروری یک سوم نیاز علوفه‌ای و یک پنجم کاه و کلوش را تامین نموده و ۳۰ نفر اشتغال مستقیم و ۲۵ نفر غیر مستقیم مشغول کار هستند.
وی با اشاره به اینکه دو استان از مزرعه تا مصرف فعال هستند، گفت: استان فارس و گیلان از جمله استان‌های در حوزه کشت و صنعت است. فاز شیری دامپروری صنعتی پگاه در روستای سیاه اسطلخ رشت با زیر بنای ۵۰ هکتار و هزینه ۹۰ میلیارد آغاز شده است که تا الان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در نظر داریم با راه اندازی فاز اول که تیر ماه ۱۴۰۰ خواهد بود و اتمام این پروژه بالغ بر ۴۰ تن شیر شرکت تامین خواهد شد.

در حاشیه این جلسه از بخش های مختلف کارخانه پگاه گیلان بازدید صورت گرفت و بابا فرجی مدیر تولید شرکت پگاه گیلان در مورد عملکرد بخش های مختلف این شرکت، محصولات و شرایط نگهداری محصولات توضیحاتی را ارائه داد.

وی همچنین در مورد تولید و عرضه ی نوعی از شیرپگاه که غنی شده با ویتامین D3 است توضیحاتی را بیان کرد و مصرف این شیر را به جهت سلامت هرچه بیشتر جامعه مفید دانست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.