تاریخ انتشار : دوشنبه 7 مهر 1399 - 9:38
کد خبر : 74438

طرح ملی کنترل وزن و چاقی دانش آموزان در گیلان اجرایی شد

طرح ملی کنترل وزن و چاقی دانش آموزان در گیلان اجرایی شد

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گیلان از آغاز اجرای طرح ملی کنترل وزن و چاقی دانش آموزان که طرحی کشوری است در این استان خبر داد. امیر سراجی روز دوشنبه در این باره افزود: این طرح با هدف ارتقاء سلامت دانش آموزان کشور از برنامه های ملی

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گیلان از آغاز اجرای طرح ملی کنترل وزن و چاقی دانش آموزان که طرحی کشوری است در این استان خبر داد.

امیر سراجی روز دوشنبه در این باره افزود: این طرح با هدف ارتقاء سلامت دانش آموزان کشور از برنامه های ملی وزارت آموزش و پرورش در حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت این وزارتخانه است که مرحله نخست آن در گیلان تا ۱۵ آبانماه به انجام می رسد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح ملی کنترل وزن و چاقی دانش آموزان هم اکنون در واحدهای آموزشی اجرایی شده است ، اظهار داشت: از خانواده ها درخواست می شود که در اجرای این طرح همکاری لازم را داشته باشند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گیلان خاطر نشان کرد: در اجرای این طرح قد و وزن دانش آموزان در مدرسه سنجیده و دانش آموزان دارای اضافه وزن و چاقی شناسایی می شوند.

وی بیان داشت: پس از شناسایی دانش آموزان دارای اضافه وزن و چاقی مشاوره های لازم از سوی دبیران تربیت بدنی و مراقبان بهداشتی مدارس شامل تغذیه سالم و تحرک بدنی “حداقل ۳۰ دقیقه در روز” به آنان به شیوه های مختلف از جمله از طریق شبکه آموزشی شاد ارایه می شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گیلان اظهار داشت: همچنین به سایر دانش آموزان آموزش های لازم در ارتباط با تغذیه و فعالیت بدنی برای حفظ وزن مطلوب آنان ارایه می شود.

وی بیان داشت: در فرآیندی چند ماهه طی اسفندماه بار دیگر دانش آموزان دارای اضافه وزن و چاقی مورد سنجش قرار می گیرند تا مشخص شود که فعالیت بدنی و برنامه تغذیه ای چه میزان توانسته در کاهش وزن آنان موثر باشد.

سراجی اضافه کرد: در اجرای این طرح در نهایت به دانش آموزان موفق در کاهش وزن نهال “با همکاری و امضاء تفاهمنامه با محیط زیست” در اختیار آنان قرار می گیرد تا در منزل، محله یا مدرسه غرس کنند.

استان گیلان دارای افزون بر ۳۶۸ هزار دانش آموز است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.