تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 شهریور 1399 - 18:54
کد خبر : 73488

۴ پایگاه اطفای حریق جنگل در گیلان در حال احداث است

۴ پایگاه اطفای حریق جنگل در گیلان در حال احداث است

جارستان به نقل از ایرنا؛ سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از احداث پایگاه‌های اطفای حریق جنگل و منابع طبیعی در ۴ شهرستان رشت، لاهیجان، تالش و رودبار در این استان خبر داد. میرحامد اختری روز چهارشنبه با بیان اینکه پایگاه های اطفای حریق میزان حریق در سطح جنگل ها و عرصه های

جارستان به نقل از ایرنا؛ سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از احداث پایگاه‌های اطفای حریق جنگل و منابع طبیعی در ۴ شهرستان رشت، لاهیجان، تالش و رودبار در این استان خبر داد.

میرحامد اختری روز چهارشنبه با بیان اینکه پایگاه های اطفای حریق میزان حریق در سطح جنگل ها و عرصه های طبیعی را کاهش می دهد، تصریح کرد: احداث این پایگاه ها از مصوبات به انجام نرسیده دولت دهم بود که هم اکنون پایگاه یکم اطفاء حریق واقع در منطقه لاکان شهرستان رشت نیز با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی تقریبا به انجام رسیده و فاز نخست هم از اسفندماه بهره برداری شده است.

وی عنوان کرد : احداث پایگاه اطفای حریق منابع طبیعی تالش در غرب استان هم اکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

اختری با اشاره به مشخص شدن موقعیت مکانی احداث پایگاه های اطفای حریق لاهیجان و رودبار هم افزود: اعتبارات این پروژه ها استانی بوده و با حمایت مسئولان استان برای اختصاص بودجه این پایگاه ها تا سال آینده احداث و بهره برداری می شود.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان ابراز امیدواری کرد: با احداث این پایگاه ها می توان بخش عمده ای از عرصه های منابع طبیعی استان گیلان را از تخریب و آتش سوزی که نتیجه آن نابودی مراتع است، حفظ کرد.

از مجموع اراضی ملی گیلان، ۵۶۵ هزار هکتار اراضی جنگلی، ۲۴۵ هزار هکتار وسعت مراتع، ۲۸۸ هزار هکتار اراضی ملی جلگه ای و ۱۱ هزار هکتار وسعت اراضی ساحلی مستحدث است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.