تاریخ انتشار : یکشنبه 23 شهریور 1399 - 12:33
کد خبر : 72988

۷۱ اثر طبیعی گیلان ثبت ملی شد

۷۱ اثر طبیعی گیلان ثبت ملی شد

جارستان به نقل از فارس؛ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با اشاره به تعداد قابل‌توجهی آثار ملی ثبت‌شده گیلان در وزارت میراث و فرهنگی گفت: با تلاش‌های انجام‌شده گیلان ۷۱ اثر ملی ثبت‌شده در فهرست آثار ملی دارد و ۱۹ مورد دیگر هم آماده ‌‌ثبت شدن‌ است‌. مسعود حلاج پور امروز در جمع

جارستان به نقل از فارس؛ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با اشاره به تعداد قابل‌توجهی آثار ملی ثبت‌شده گیلان در وزارت میراث و فرهنگی گفت: با تلاش‌های انجام‌شده گیلان ۷۱ اثر ملی ثبت‌شده در فهرست آثار ملی دارد و ۱۹ مورد دیگر هم آماده ‌‌ثبت شدن‌ است‌.

مسعود حلاج پور امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان گیلان دارای ظرفیت خوبی به لحاظ آثار میراث فرهنگی است، اظهار کرد: استان گیلان به لحاظ ویژگی‌هایی که دارد دارای مراکز طبیعی و فرهنگی بسیار خوبی است که تعدادی از آنان پس از طی مراحل اداری ثبت ملی شده و این روند ادامه دارد.

وی با اشاره ویژگی‌های طبیعی جنگل‌های هیرکانی در استان گیلان افزود: بر اساس اعلام کارشناسان بیشترین آثار طبیعی موجود در استان گیلان مربوط به آبشارهای استان است که در جنگل‌های هیرکانی قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از ارسال تعدادی از آبشارهای استان به وزارت میراث و فرهنگی برای ثبت ملی خبر داد و تصریح کرد: در چند روز گذشته آبشارهای سیاهمزگی، دودوزن، زمرد، دریابن ‌ناو، ریوو، لوشکی، شیله ‌وشت و همچنین باغ گیاه‌شناسی لاهیجان، اولین باغ چای ایرانی و غارهای دیارجان دو، بز طلا بویه، رز گردن، گنج‌خانه، کوه شاه معلم، درخت چنار کهن‌سال نذره دار ماسوله، درخت کهن‌سال کوه نمدار روستای سیاهدشت بن، درخت آزاد لگموج و دو رویشگاه گل‌گاوزبان جزو مهم‌ترین آبشارهای گیلان است که در تلاشیم هر چه سریع‌تر ثبت ملی شود.

حلاج پور با اشاره به تعداد قابل‌توجه آثار ملی ثبت‌شده گیلان در وزارت میراث و فرهنگی بیان کرد: با تلاش‌های انجام‌شده گیلان ۷۱ اثر ملی ثبت‌شده در فهرست آثار ملی دارد و ۱۹ مورد دیگر هم آماده ‌‌ثبت شدن‌ است‌.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.