تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 شهریور 1399 - 20:42
کد خبر : 72788

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی: بیش از ۱۰ درصد اقتصاد استان گیلان متکی به تعاونی‌هاست

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی: بیش از ۱۰ درصد اقتصاد استان گیلان متکی به تعاونی‌هاست

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: بیش از ۱۰ درصد اقتصاد استان متکی به کار و تلاش تعاونی‌هاست و از ۵۰۰ میلیون دلار صادرات سالانه، ۵۴ میلیون دلار حاصل فعالیت شرکت‌های تعاونی است. عباس علیزاده روز پنجشنبه در آئین تجلیل از تعاونگران برتر تالش در فرمانداری این شهرستان

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: بیش از ۱۰ درصد اقتصاد استان متکی به کار و تلاش تعاونی‌هاست و از ۵۰۰ میلیون دلار صادرات سالانه، ۵۴ میلیون دلار حاصل فعالیت شرکت‌های تعاونی است.

عباس علیزاده روز پنجشنبه در آئین تجلیل از تعاونگران برتر تالش در فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: محدودیت های منابع دولت و تحریم های ظالمانه دشمن، نتوانست مانع رشد میزان نقدینگی و رشد تعاونی ها باشد.

وی در توصیف نقش تعاونی ها در چرخه اقتصاد گیلان افزود: ۴۰ درصد گوشت سفید و جوجه یک روزه، ۷۰ درصد صنعت حمل و نقل و صددرصد تولیدات صیادی دریای خزر در استان با تلاش شرکت های تعاونی محور حاصل می شود و این آمار، بسیار قابل توجه است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان بیان کرد: تعاونی ها مردمی ترین شکل فعالیت اقتصادی هستند و امسال معرفی تعاونی توبا از تالش به عنوان تعاونی برتر ملی، برای استان گیلان مایه افتخار است و شهرستان تالش در سال های اخیر، پای ثابت تعاونی های برتر کشور و استان بوده و این امر ناشی از تفکر مردم تالش و ارج گذار مردم این دیار به تعاونی است.

فرماندار تالش نیز در این آئین گفت: در این شهرستان با حمایت دولت، ۳۸۰ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تعاونی و بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای صنفی آسیب دیده از کرونا پرداخت کرده ایم.

سید عیسی مهدوی افزود: تعاونی، نوعی گردهمایی اخلاق مدارانه و نوعی تولید سرمایه است و هر تعاونگر در مرحله اول کار باید بر توانمندی خود تکیه و سپس از دولت یاری بطلبد.

در پایان این آئین با اهدای هدایایی از تعاونگران برتر تالش تجلیل شد و ۱۳ تا ۱۹ شهریور ماه هفته تعاون نامگذاری شده است.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.