تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 شهریور 1399 - 13:14
کد خبر : 72615

‌روحانی: نباید آموزش چند ماه تعطیل شود رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت: سلامت دانش‌آموزان و دانشجویان برای ما در اولویت است اما نباید شرایط به گونه‌ای شود که آموزش چند ماه تعطیل شود/ دانشگاه‌ها و مدارس تعطیل نمی‌شوند و حضور اختیاری است

‌روحانی: نباید آموزش چند ماه تعطیل شود رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت: سلامت دانش‌آموزان و دانشجویان برای ما در اولویت است اما نباید شرایط به گونه‌ای شود که آموزش چند ماه تعطیل شود/ دانشگاه‌ها و مدارس تعطیل نمی‌شوند و حضور اختیاری است

جارستان به نقل از ایرنا؛ حسن روحانی، رییس جمهوری، روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت: مساله حفاظت از سلامت و جان مردم در کنار تحریم شدیدی که امروز با آن مواجه هستیم، اهمیت بسزایی دارد. شرایط ما با کشورهای دیگر متفاوت است و من خواهش می‌کنم در زمینه بازگشایی‌ها، مقابله با کرونا شرایط کشور ما

جارستان به نقل از ایرنا؛ حسن روحانی، رییس جمهوری، روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت: مساله حفاظت از سلامت و جان مردم در کنار تحریم شدیدی که امروز با آن مواجه هستیم، اهمیت بسزایی دارد.

شرایط ما با کشورهای دیگر متفاوت است و من خواهش می‌کنم در زمینه بازگشایی‌ها، مقابله با کرونا شرایط کشور ما را با شرایط کشورهای دیگر در همه زمینه ها مقایسه نکنند.

ما با توجه و رعایت همه اصول بهداشتی، مناسک‌مان را در ماه رمضان، عزاداری در ماه محرم داشتیم، روابط خانوادگی در چارچوب پروتکل ها انجام می‌گیرد، کسب و کارها و فعالیت‌ها در بسیاری از موارد از روز اول بود مواردی که تعطیل بود بازگشایی شد.

امروز بحث علم، فرهنگ و آموزش دانش آموزان و دانشجویان عزیز ماست یک اصل مهم برای ما این است که سلامت دانش آموزان و دانشجویان به عنوان اولویت مدنظر باشد.

مساله دوم این است که دانش آموزان و دانشجویان از درس عقب نمانند این برای دانش آموزان و خانواده بسیار سخت است در عین حال اجبار هم در هیچ زمینه ای نیست ما هیچ خانواده و دانش آموزی را اجبار نمی کنیم که حتما از طریق آزمایش حضوری سال تحصیلی را بگذرانند.

این برای ما اصل مهمی است هیچ درب مدرسه و دانشگاهی به روی کسی بسته نمی‌شود، تشویق میکنیم اساتید و معلمان ما آمادگی برای تدریس دارند، برای سلامت جسم و روح دانش آموزان و نشاط آنان و آموزش دقیق و صحیح آموزش حضوری اولویت اول ماست.

برخی‌ها فکر می کنند اصول بهداشتی و سلامت فقط در بحث کروناست بیماری‌های فراوانی وجود دارد ما می خواهیم دانش آموزان از لحاظ جسمی و روحی و نشاط دارای سلامت کامل باشند.

می‌توان بچه‌ها را در آپارتمان برای یک سال حبس کرد، آن هم بیماری ایجاد می‌کند ما می‌خواهیم روح و جسم دانش آموزان سالم باشد من شنبه گفتم ما هیچ خانواده ای را اجبار نمی‌کنیم به مدرسه نمی‌بریم اما همه وسائل دانش را به صورت حضوری، فضای مجازی و از طریق صدا و سیما. در اخیر آنان قرار می دهیم.

اجباری در این زمینه نخواهد بود از همه معلمان و اساتید تشکر می کنم، بار سنگینی بر دوش دارند ساعت تحصیلی آنان محدود شده نحوه تدریس را باید تقییر دهند برای سلامت دانش آموزان بار سنگینی بر دوش آنان آمده است.

دانش آموزان ما در مدرسه باید تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت و درمان سلامتشان مورد مراقبت قرار گیرد.

دولت و ستاد کرونا تصمیم درستی اتخاد کرده انشاء‌الله دانش آموزان و دانشجویان ما از نعمت تحصیل برخوردار می‌شوند و اساتید و معلمان ما زحمت تعلیم، تدریس و مراقبت را بیش از سال‌های دیگر بر دوش دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.