تاریخ انتشار : شنبه 15 شهریور 1399 - 17:06
کد خبر : 72187

رشته های جدید در دانشگاه علمی کاربردی گیلان ایجاد شد

رشته های جدید در دانشگاه علمی کاربردی گیلان ایجاد شد

جارستان به نقل از ایرنا؛ رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان گیلان از ایجاد رشته های جدید در مقطع کاردانی و پذیرش دانشجو از سال تحصیلی جدید در این دانشگاه خبر داد. بابک نوروزی روز شنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان گیلان در رشت افزود: امسال برای اولین بار در کشور

جارستان به نقل از ایرنا؛ رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان گیلان از ایجاد رشته های جدید در مقطع کاردانی و پذیرش دانشجو از سال تحصیلی جدید در این دانشگاه خبر داد.

بابک نوروزی روز شنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان گیلان در رشت افزود: امسال برای اولین بار در کشور رشته جدید طراحی و ساخت عینک و محافظ های چشمی عدسی و قاب عینک با همکاری اتحادیه عینک سازان ایجاد شده که امسال دانشجو در این رشته پذیرش می شود.

وی اظهار داشت: مدیریت بازرگانی بین الملل، مدیریت تجاری سازی و کسب و کار و رشته مرتبط با بخش کشاورزی شامل گیاهان زینتی از جمله دیگر رشته های جدیدی است که در دانشگاه علمی و کاربردی استان گیلان راه اندازی شده است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی گیلان با بیان اینکه ثبت نام در این دانشگاه در دوره های کاردانی و کارشناسی از یازدهم شهریور آغاز شده و تا هجدهم همین ماه ادامه دارد، خاطر نشان کرد: ۱۶ مرکز علمی و کاربردی در این استان شامل ۷۳ کد رشته کاردانی و ۵۴ کد رشته کارشناسی فعال است.

وی با اشاره به تحصیل پنج هزار و ۱۹۵ دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی استان گیلان اضافه کرد: از این تعداد یک هزار و ۸۸۲ نفر زن و سه هزار و ۳۱۳ نفر مرد هستند که با شروع سال تحصیلی جدید و اتمام ثبت نام این اعداد ممکن است تغییر کند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی گیلان اظهار داشت: یک هزار و ۵۹ مدرس برای آموزش دانشجویان این دانشگاه همکاری دارند این تعداد رابطه استخدامی ندارند بلکه همگی دارای کد مدرسی بوده و از طریق فراخوان کد مدرسی دریافت می کنند.

وی درباره نحوه برگزاری کلاس های دانشگاه علمی کاربردی استان گیلان در سال تحصیلی جدید خاطر نشان کرد: آموزش تمامی دروس نظری به صورت غیرحضوری از طریق سامانه های در نظر گرفته شده از سوی دانشگاه انجام می گیرد ضمن اینکه دروس عملی با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری به صورت حضوری برگزار می شود.

نوروزی در ادامه با بیان اینکه برخورداری از فضای فیزیکی برای بخش آموزش و فضای کارگاهی در دانشکاه بسیار مورد تاکید است، تصریح کرد: برای تاسیس مراکز جدید در دانشگاه علمی کاربردی برخورداری از فضای کارگاهی و آموزش از اولویت ها است.

پنج هزار و ۱۹۵ دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی استان گیلان مشغول به تحصیلند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.