تاریخ انتشار : شنبه 15 شهریور 1399 - 11:48
کد خبر : 72136

بیش از ۳۶۸ هزار دانش آموز گیلانی سال تحصیلی جدید را آغاز کردند

بیش از ۳۶۸ هزار دانش آموز گیلانی سال تحصیلی جدید را آغاز کردند

جارستان: زنگ آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ صبح امروز “شنبه” همزمان با سراسر کشور برای بیش از ۳۶۸ هزار دانش آموز گیلانی با حضور ارسلان زارع استاندار به صدا درآمد. مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی جدید امروز “شنبه” با حضور ارسلان زارع استاندار گیلان، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان، نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای

جارستان: زنگ آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ صبح امروز “شنبه” همزمان با سراسر کشور برای بیش از ۳۶۸ هزار دانش آموز گیلانی با حضور ارسلان زارع استاندار به صدا درآمد.

مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی جدید امروز “شنبه” با حضور ارسلان زارع استاندار گیلان، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان، نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، دانش آموزان و اولیای آنان با رعایت پروتکل های بهداشتی در دبیرستان شاهد دختران آیت الله بهجت برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در حاشیه برگزاری این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: تاکنون اسامی ۳۶۸ هزار و ۸۲۱ دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در سامانه سناد وارد و ثبت شده است.

محمد رحمتی اظهار داشت: ۳۱ هزار و ۹۷۱ نوآموز بدو دبستان و ۲۷ هزار و ۲۴۶ پیش دبستانی نیز ثبت نام شده اند.

وی خاطر نشان کرد: این تعداد از دانش آموزان در سه هزار و ۸۵۷ مدرسه تحصیل خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش در مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی جدید در مدرسه آیت الله بهجت گفت: مفتخریم امسال با توجه به شرایط ویژه کرونا سال تحصیلی را زمانی آغاز می کنیم که مورد عنایت رهبر معظم انقلاب قرار گرفته ایم، چنانکه ایشان در سخنان اخیر خود از معلمان به عنوان افسران سپاه پیشرفت کشور نام بردند که این افتخار بزرگی است.

وی ابراز امیدواری کرد : سال تحصیلی جدید در گیلان با همه مشکلاتی که همراه دارد با عنایت نماینده عالی دولت در استان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولان استان به خوبی بگذرانیم .

وی این اطمینان را به خانواده ها داد که بدون هیچ دغدغه ای و با رعایت پروتکل های بهداشتی، آموزش دانش آموزان انجام می گیرد.

در بخش دیگری از این مراسم پیام محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در آستانه بازگشایی مدارس توسط جابر اخلاقی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گیلان قرائت شد.

در بخشی از این پیام آمده است: امسال وزارت آموزش و پرورش به همراه مشتاقان تعلیم و تربیت، به اضطرار شرایطِ حاصل از حضور ناخوانده و البته گزنده‌ “ویروس کرونا” کمی زودتر از موعد همیشگی در حالی به استقبالِ بهارِ آراسته به علم و ادب آغوش می‌ گشاید و سال تحصیلی جدید را آغاز می‌ کند که فرآیند تعلیم و تربیت به دلیل وابستگی‌ های اجتناب ناپذیر به “بسترهای نوین آموزشی” و فضای مجازی به عنوان معین و مکمل مدرسه بیش از سال‌ های پیش به مساعی فرهنگیان فرهیخته از سویی و مشارکت همه جانبه‌ خانواده‌ ها از سوی دیگر نیاز دارد.

وی تصریح کرد : ضمن پاسداشت “ماه محرم” و درک عمیق “مصائب”و “مسائل” این “ماهِ رُستن و رَستن” و اَرج نهادن به “سعی و صبر” آسمانی “قافله‌ی عشق”، به ویژه قافله سالار آن “حضرت اباعبدالله الحسین” (ع) و نیز بزرگداشت “هفته‌ دفاع مقدس” و گرامیداشت یاد و خاطره‌ شهدای آن دورانِ غرورآفرین، مسرورانه “احیای مجدد بوستان دین و دانش” و “رُویش دوباره ‌غنچه‌های تعلیم و تربیت” را به باغبانان باغ بینش، یعنی “جامعه‌ فهیم فرهنگیان” و نیز آینده سازان ایران اسلامیو همچنین به اولیای گرامی به عنوان همدلان و همیاران نظام تعلیم و تربیت، تبریک گفته و صمیمانه از درگاه اول معلم عالَم برای همه‌ “مجاهدان عرصه‌ آموزش و وادی پرورش، سال تحصیلی سرشار از توفیق و سر ریز از تعالی تمنا دارم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.