تاریخ انتشار : جمعه 14 شهریور 1399 - 0:29
کد خبر : 72068

نشست خبری ششمین جشنواره ابوذر

نشست خبری ششمین جشنواره ابوذر

اختصاصی_ جارستان: رئیس سازمان بسیج رسانه سپاه قدس گیلان با اشاره به جزئیات برگزاری ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در گیلان گفت: جشنواره ابوذر امسال در قالب ۱۰ محوریت برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا تاریخ ۳۰ آذر ارسال کنند. مهدی پارسا پیش از ظهر امروز در نشست خبری جشنواره رسانه‌ای ابوذر در

اختصاصی_ جارستان: رئیس سازمان بسیج رسانه سپاه قدس گیلان با اشاره به جزئیات برگزاری ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در گیلان گفت: جشنواره ابوذر امسال در قالب ۱۰ محوریت برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا تاریخ ۳۰ آذر ارسال کنند.

مهدی پارسا پیش از ظهر امروز در نشست خبری جشنواره رسانه‌ای ابوذر در سالن شاهد و ایثار رشت با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری امام حسین (ع)، اظهار کرد: عزاداران سیدالشهدا (ع) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نقشه‌های دشمنان انقلاب و اسلام را نقش بر آب کردند.
وی با اشاره تعطیلی برخی رسانه‌های مکتوب در ایام کرونا در گیلان   بیان کرد: در شرایط سخت شیوع ویروس کرونا، رسانه‌های استان در خط مقدم مبارزه با کرونا حاضر شدند و اخبار را در جامعه انعکاس دادند.
رئیس سازمان بسیج رسانه سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه انعکاس خبرهای خوب در اولویت رسانه‌های گیلان باشد، بیان کرد: باید با امیدآفرینی در جامعه اخبار خوب را به سمع و نظر مردم برسانیم و انتقاد سازنده نیز داشته باشیم.
وی با بیان اینکه در انعکاس رسانه‌ای اخبار باید اولویت‌ها فراموش نشود، افزود: باید توجه بیشتر رسانه‌های استان به موضوع کشاورزی،  محیط‌زیست، پسماند و ورود مسافران به استان گیلان باشد.
پارسا با اشاره به نام این جشنواره گفت: ابوذر فریادگر اسلام بود و بخاطر همین تلاش جان خود را در راه اسلام فدا کرد، خبرنگاران و رسانه نیز زبان مردم هستند و باید حرف مردم را به گوش مسئولین برسانند، تا باری از روی دوش مردم کاسته شود و کمکی برای رفع مشکلاتشان به آنها انجام پذیرد.

وی در ادامه اینچنین بیان کرد: با اینکه ۱۷۰ شبکه فارسی‌زبان در حال تولید برنامه علیه جمهوری اسلامی ایران هستند، گفت: رسانه‌ها باید در جلوگیری از حملات رسانه‌ای دشمن نقش مؤثرتری ایفا کنند تا میزان آگاهی مردم نیز افزایش یابد.
رئیس سازمان بسیج رسانه سپاه قدس گیلان با اشاره به جزئیات برگزاری ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در گیلان تصریح کرد: جشنواره امسال با ۱۰ محوریت جهش تولید و اقتصاد مقاومتی، بصیرت و دشمن‌شناسی، مبارزه با تروریسم و خروج آمریکا از منطقه، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، مسائل صنفی خبرنگاران و اصحاب رسانه، کرونا و کمک مؤمنانه، ۴۰ سالگی دفاع مقدس و دستاوردهای انقلاب اسلامی، بسیج و حوزه‌های اقدامی، امیدآفرینی و محور بومی فرصت‌ها و معضلات برنج و چای استان است.
وی همچنین در مورد محور بومی این جشنواره اینچنین توضیح داد: یکی از دغدغه های اصلی ما در استان گیلان معضلات و فرصت های مربوط به چای و برنج استان است و رسانه به عنوان زبان مردم و کشاورزان میتواند در این زمینه به کشاورزان کمک کند و مشکلات مربوط به این بخش را به گوش مسئولین مربوطه برساند.

پارسا با اشاره به نقش ویژه ششمین جشنواره ابوذر در این ایام، گفت: ششمین جشنواره ابوذر امسال در قالب تیتر، خبر، مصاحبه، گزارش، یادداشت، مقاله، عکس، اینفوگرافیک، کاریکاتور، فیلم و موشن‌گرافیک برگزار می‌شود که انتظار می‌رود بتوانیم آثار ماندگاری را به نمایش بگذاریم.

وی با اشاره به ارتقای کیفی آثار هرسال نسبت به سال ماقبل گفت: آثار ارسالی به جشنواره سال گذشته نسبت به سال ۹۷ کیفیت بهتری داشتند. اما در بعضی از قالب ها از جمله اینفوگرافیک، کاریکاتور و موشن گرافیک آثار کمتری به این جشنواره ارسال میشود که با توجه به اهمیت تصویر و عکس در بیان موضوعات امیدواریم که امسال در این زمینه ها نیز آثار بیشتری به جشنواره ارسال شود.

رئیس سازمان بسیج رسانه سپاه قدس گیلان با اشاره به تاریخ اختتامیه جشنواره ابوذر افزود: آخرین‌مهلت ارسال آثار تاریخ ۳۰ آذر است و مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان ششمین جشنواره ابوذر در تاریخ ۲۱ دی ۹۹ که روز قشر بسیج رسانه است برگزار می‌شود.
پارسا با بیان اینکه هر خبرنگار می‌تواند در هر محور تا پنج اثر ارسال کند، گفت: خبرنگاران می‌توانند آثار خود را در سایت جشنواره به آدرس Www.aboozarha.com ارسال کنند.

وی در پایان به این موضوع اشاره کرد که موضوع مسائل صنفی خبرنگاران و اصحاب رسانه در سالهای گذشته کمترین آثار ارسالی را به خود اختصاص میداد که با توجه به اینکه در این بخش احتیاج به توجه بیشترین خبرنگاران برای رفع مشکلات می باشد، امسال امیدواریم که آثار بیشتری با این موضوع برای جشنواره ارسال شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.