تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 شهریور 1399 - 13:17
کد خبر : 71929

پنج طرح تعاونی در گیلان به بهره برداری می رسد

پنج طرح تعاونی در گیلان به بهره برداری می رسد

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از بهره برداری از پنج طرح تعاونی در استان همزمان با هفته تعاون در استان خبر داد. عباس علیزاده روز چهارشنبه اظهار داشت: این طرح ها شامل هتل، بازار بزرگ ماهی فروشان انزلی، ۵۳۵ واحد مسکن مهر رشت در مجموع با سرمایه گذاری

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از بهره برداری از پنج طرح تعاونی در استان همزمان با هفته تعاون در استان خبر داد.

عباس علیزاده روز چهارشنبه اظهار داشت: این طرح ها شامل هتل، بازار بزرگ ماهی فروشان انزلی، ۵۳۵ واحد مسکن مهر رشت در مجموع با سرمایه گذاری ۹۱ میلیارد تومان می باشد که ۳۵ میلیارد تومان آن تسهیلات بوده است.

وی با اشاره به بهره برداری از سه طرح مسکن مهر تصریح کرد: این ۴۵۵ طرح مسکن مهر در قالب سه طرح مربوط به ۲۰ شرکت تعاونی می باشد.

وی خاطرنشان کرد: برای ساخت این واحدهای مسکن مهر ۴۶ میلیارد تومان هزینه شده که ۲۱ میلیارد تومان آن تسهیلات است ؛ ضمن آنکه در طول ساخت افزون بر ۸۳۶ فرصت شغلی ایجاد شده بود.

علیزاده اضافه کرد: همچنین طرح های بهره برداری از بازار ماهی فرشان بندر انزلی و هتل در فومن نیز برای بیش از ۲۱۰ نفر فرصت شغلی ایجاد می کند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت و جایگاه شرکت های تعاونی در بخش تولید و خدمات اظهار داشت: شرکت های تعاونی با توجه به ماهیت و فعالیت کارگروهی از ظرفیت بسیار بالایی برای ایجاد اشتغال پایدار و همچنین رشد و توسعه اقتصادی برخوردارند.

وی همچنین به اهمیت حوزه وسیع فعالیت های شرکت های تعاونی توسعه و عمران شهرستان اشاره و بیان کرد: تشکیل شرکت های تعاونی یاد شده در هشت شهرستان باقیمانده استان گیلان از دیگر برنامه های مهم این اداره کل است که رئیسای ادارات شهرستانی موظف شده اند تا پایان دولت در تمام شهرستان ها تعاونی توسعه و عمران را تشکیل داده تا ضمن استفاده از پتانسیل ها و ظرفیت های بخش غیردولتی مردم بتوانند از مواهب اقتصادی این شرکت های تعاونی بهره مند شوند.

وی تعداد شرکت های تعاونی توسعه و عمران ثبت شده در استان گیلان را ۸ مورد اعلام و از روند اجرایی ثبت ۲ شرکت تعاونی دیگر خبر داد و خواستار همکاری و حمایت سایر دستگاه های اجرایی استان به منظور تسهیل در روند اجرای این شرکت های تعاونی شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان همچنین افتتاح پروژه ۴۰ واحدی مسکن مهر آزاد رشت، کلنگ زنی پروژه ۲۲۰ واحدی شرکت تعاونی مسکن متعارف جهاد کشاورزی، افتتاح چند شرکت تعاونی در استان با ایجاد یک هزار و ۴۶ فرصت شغلی جدید، تجلیل و بازدید از تعاونی های برتر استان گیلان، غبار روبی مزار شهدا و دیدار تعاونگران منتخب با نماینده ولی فقیه را از اهم برنامه های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان در این هفته عنوان کرد.

هفته تعاون مقارن با سیزدهم تا نوزدهم شهریورماه می باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.