تاریخ انتشار : سه شنبه 11 شهریور 1399 - 15:36
کد خبر : 71806

۳۴۶ مدرسه در گیلان تحت پوشش اتحادیه انجمن های اسلامی هستند

۳۴۶ مدرسه در گیلان تحت پوشش اتحادیه انجمن های اسلامی هستند

جارستان به نقل از ایرنا؛ رئیس اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گیلان گفت:از پنج هزار و ۳۰۰ مدرسه استان ۳۴۶ مدرسه را تحت پوشش داریم. محمد لطیفی روز سه شنبه اظهار داشت: البته مهمترین هدف ما کیفیت است و به هیچ وجه روی کمیت هدف گذاری نداریم و همچنین مدارسی که تحت پوشش داریم،

جارستان به نقل از ایرنا؛ رئیس اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گیلان گفت:از پنج هزار و ۳۰۰ مدرسه استان ۳۴۶ مدرسه را تحت پوشش داریم.

محمد لطیفی روز سه شنبه اظهار داشت: البته مهمترین هدف ما کیفیت است و به هیچ وجه روی کمیت هدف گذاری نداریم و همچنین مدارسی که تحت پوشش داریم، دانش آموزان نخبه به عضویت این انجمن در می آیند.

وی افزود: از این تعداد مدرسه تحت پوشش ۱۵۲ مدرسه در رشت است ، ضمن اینکه ۵۶ قرارگاه ، ۵۶ مربی ، ۳۴۶ انجمن اسلامی و ۵۷۴ عضو فعال نیز در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گیلان فعالیت دارند.

وی در خصوص نحوه عضویت دانش آموزان در این اتحادیه بیان کرد: دانش آموزان نخبه پایه هشتم تا دوازدهم که حداقل معدل آنان ۱۸ و شرایط مناسب از لحاظ فرهنگی و غیره داشته باشند، توسط اعضای ما در این مدارس شناسایی و گزینش اولیه انجام می شود.

وی به فعالیت حدود چهار دهه این اتحادیه اشاره و خاطرنشان کرد: البته ارتباط ما فقط با دانش آموزان نیست بلکه با اولیای آنان نیز جلساتی برگزار می کنیم تا روند پرورش این دانش آموزان بهتر و مناسب تر باشد.

رئیس اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گیلان اضافه کرد: مهمترین ملاک ما کیفیت است که در این راستا نخبه یابی و نخبه پروری شعار ما می باشد و خوشبختانه در این چند سال اخیر فعالیت ما چشمگیر بوده و هم اینک نیز تعدادی از مدیران نیز، عضو همین انجمن بودند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص مکلف بودن همکاری و ارتباط همه نهادها و دستگاه ها با این انجمن ، ما طرح های ویژه ای نیز داریم که یکی از آَنان طرح “نون و پنیر و صحبت” است که توسط دانش آموزان منتخب این اتحادیه با مدیران دستگاه ها انجام می شود و همچنین تعدادی از دانش آموزان نیز با همسران شهدا مصاحبه و صحبت های آنان در کتابی جمع آوری می شود.

لطیفی به فعالیت های امسال این اتحادیه نیز اشاره و تصریح کرد: به دلیل شیوع بیماری کرونا ، فعالیت های ما محدودتر شده و بیشتر در فضای مجازی انجام می شود البته در همین مدت نیز دانش آموزان در طرح های ضدعفونی کردن اماکن و معابر و همچنین در طرح مواسات شرکت داشتند و در بخش مواسات نیز در مرحله اول ۱۵۰ میلیون تومان توسط دانش آموزان ، خیرین و ستاد اجرایی حضرت امام تهیه و در اختیار نیازمندان قرار گرفت و علاوه بر آن نیز سه مرحله دیگر طرح مواسات انجام شد.

وی اظهار کرد: همچنین به مناسبت میلاد باسعادت حضرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه (س) همایش ویژه روز دختر برگزار شد که به تعدادی از دانش آموزان دختر تحت پوشش این اتحادیه هدایایی تقدیم شد و برای سال تحصیلی جدید نیز بسته های لوازم تحریر به دانش آموزان اهداء می شود.

رئیس اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گیلان به همکاری خوب با آموزش و پرورش گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: خوشبختانه تعامل ما با آموزش و پرورش مناسب است و طبق قانون نیز می توانیم با دستگاه های دولتی تفاهم نامه داشته باشیم که در این راستا با کمیته امداد ، صدا و سیما، تبلیغات اسلامی و اداره ورزش و جوانان گیلان تفاهم نامه منعقد کردیم.

استان گیلان با دو و نیم میلیون نفر جمعیت حدود ۴۰۰ هزار دانش آموز ، پنج هزار و ۳۰۰ مدرسه و ۲۰ هزار کلاس درس دارد. ۲۷ هزار فرهنگی در استان کار تعلیم و تربیت این تعداد از دانش آموزان را بر عهده دارند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.